Bukefalos 28 år!

Någon som har erfarenhet av Diaghlyphard hästar?

T

TB-lover

Har tänkt köpa ett sto efter Diaghlyphard för ridning och senare avel. Är det någon som har erfarenhet av avkommor till Diaghlyphard? Vet att han har kunnat lämna tuffa individer. Nyfiken på vilket sätt dom kan vara tuff? Något att tänka på? Hoppas någon kan ge goda råd till en novis fullblods älskare :bump:
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Diaghlyphard hästar?

Har träffat ett antal Diaghlyphard avkommor och alla har varit tuffa men trevliga. Fina att sitta på.
Hade gärna haft en själv!:banana:
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Diaghlyphard hästar?

Har funnits flera trådar om detta men det var ett bra tag sen och de med mycket svar i verkar nu vara borta.
jag har en avkomma efter Diaghlyphard och han har mycket temperament men är en jättetrevlig häst med otroligt mycket energi och arbetsvilja! Jag vet att en del avkommor dock anses vara riktigt snurriga i hatten, men jag tror ofta man bara hör om de riktigt värsta : )
 
Sv: Någon som har erfarenhet av Diaghlyphard hästar?

Jag älskar fullblod och tror att dom blir som man gör dom oftast, klart dom har mer turbo i sig men det ska dom ju ha :)

Har hört en del om att Diaghlyphard lämnat tuffa individer, är roligt att höra sig för med dom som har egna avkommor och inte bara höra om alla förståsigpåare som surrar och kanske aldrig haft att göra med någon efter honom... Det är nog som seems sweet säger att man bara hör om dom värsta...

Du får gärna skriva mer om din pålle om du vill, mackan :bump:
Kommer mest troligt köpa denna häst, hon verkar tuff men jag hoppas att hon är medgörlig:)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
316
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 535
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 375
Senast: Shixle
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp