Bukefalos 28 år!

Någon som kan hjälpa mig med detta?

millan10

Trådstartare
5ai1vr.jpg


Har gjort ett punktdiagram om hur mycket energi som försvinner beroende på släpphöjden. Jag har fått fram en formel (står högst upp till höger). Det jag har problem med är att förstå vad formeln betyder. Vad är t.ex y? Och vad betyder de andra? Vad visar det? Någon som kan tolka det åt mig?

Tacksam för svar.
 
y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd
 
y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd
Okej, tack. :) Det var det jag misstänkte.
Men vart kommer +0,4169 ifrån?
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: Hellhound
·
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 331
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 684
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 551
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp