Bukefalos 28 år!

Någon som kan hjälpa mig med detta?

millan10

Trådstartare
5ai1vr.jpg


Har gjort ett punktdiagram om hur mycket energi som försvinner beroende på släpphöjden. Jag har fått fram en formel (står högst upp till höger). Det jag har problem med är att förstå vad formeln betyder. Vad är t.ex y? Och vad betyder de andra? Vad visar det? Någon som kan tolka det åt mig?

Tacksam för svar.
 
y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd
 
y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd
Okej, tack. :) Det var det jag misstänkte.
Men vart kommer +0,4169 ifrån?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 069
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 093
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 776
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp