Bukefalos 28 år!

Någon som kan hjälpa mig med något otroligt långsökt?

Mirre

Trådstartare
Min kära far pratar konstant om sin bror som försvann när pappa var liten. Han och min farfar åkte ut och skulle fiska (yrkesfiskare) men kom aldrig tillbaka. Delar av båten hittades (delar som normalt sett inte borde kunna lossna och ingenting som direkt tydde på att de förlist) men dem hittades aldrig. Ingen vet än idag vad som hände och teorierna är många.
Men, min farbror ska ha varit med i en film någon gång under 50 talet tror jag det var, pappa pratar väldigt ofta om att det vore så kul att få tag i den filmen och få se den. Så det jag undrar är, finns det någon möjlighet att få tag i en så gammal film? Hur? Eller är det ett omöjligt uppdrag? Vi har väldigt få uppgifter att gå på tyvärr men det skulle betyda väldigt mycket för honom om det gick att hitta den.
 
Ja det borde gå att hitta i gamla arkiv.
Vet du titeln på filmen?
Svensk film?
Var visades filmen? På tv eller bio?
 
Ja det borde gå att hitta i gamla arkiv.
Vet du titeln på filmen?
Svensk film?
Var visades filmen? På tv eller bio?
Den heter något med havet, men exakt vad vet jag inte. Kan höra med pappa i morgon.
Ja den är svensk, var den visades vet jag tyvärr inte.
Kontaktade Svensk filmdatabas också, får se om de kan hitta något
 
Om det är en så gammal film så tror jag också att SVT kan vara bra att fråga. Annars borde det väl finnas arkiv.

Skriv på Facebook och be folk dela det! Så når det kanske nån som vet nåt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 544
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 807
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp