Någon som kan hjälpa mig med detta?

millan10

Trådstartare
5ai1vr.jpg

Har gjort ett punktdiagram om hur mycket energi som försvinner beroende på släpphöjden. Jag har fått fram en formel (står högst upp till höger). Det jag har problem med är att förstå vad formeln betyder. Vad är t.ex y? Och vad betyder de andra? Vad visar det? Någon som kan tolka det åt mig?

Tacksam för svar.

y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd

y är energiförlusten på y axeln och x är släpphöjden på x axeln, diagrammet visar att man förlorar mer energi på en lägre släpphöjd än på en högre släpphöjd
Okej, tack. :) Det var det jag misstänkte.
Men vart kommer +0,4169 ifrån?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 217
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 552
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 246
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka