Någon som köpt häst från polen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Remix

Trådstartare
Någon som köpt en häst från polen?
Åkte ni och kolla på den eller köpte ni den osedd?

Gick det bra? Var dom seriösa?
Berätta lite :)

Sv: Någon som köpt häst från polen?

Jag har en 5 årig valack som jag köpte osedd från Polen för ca 1 år sedan.
Såg en annons på hästnet och vart störtförälskad i honom. Fick lite filmer skickade till mig och satte över transportkostnaden och den 30/6 09 kom han med transport tillsammans med en annan häst till Trelleborg på utsatt tid. Vi betalade och fick pass och lastade hästen och så åkte vi. Väldigt snabbt, smidigt och inga som helst problem. Vi vart bjudna att åka ner och kolla om vi ville då dom har ca 100 hästar på det stället men jag var ju kär så det behövdes ju inte. Dock tog det ca 1 mån från att jag bestämde att jag skulle ha honom tills jag fick hem och troligen har han bara fått mat för att överleva för han såg nästan ut som ett staket. Men med lite mat gick han snabbt upp i hull. Han är annars frisk och kry och har inte varit några problem. Han har dock en ink på halsen som jag inte upplystes om men inget han lider av och den skall tas bort.
Han är dock tjafsig med bakbenen och slår en del men förutom det helt underbar och kanon i huvudet. Ko lugn och helt trafiksäker.

Samtidigt när han kom så kom det ett sto, dock inte till mig utan har lite kontakt med den tjejen som hämtade stoet. Hon var mindre rolig än min kille dock. Panik vid minsta trängda situation. Hade ringorm när hon kom och massa annat. Tog flera månader innan dom kunde hantera henne ordentligt och det var myrsteg i början och väldigt lugnt och försiktigt med allt.

Men jag kommer nog köpa fler hästar därifrån för är väldigt nöjd med min grabb och ångrar inte för 5 öre att jag köpte en polack. Han var lite stressad och på helspänn när han först kom men nu är han världens gulligaste och mysigaste kille och han älskar mina barn på 2 och 4 år. Litar helt på honom.
Men blir det fler därifrån så kommer jag nog åka ner och kolla för vad är det som säger att man får 2 underbara grisar i säck??

Glömde jag säga... han är en riktig gris i boxen, har väl troligen gått på typ lösdrift hela sitt liv.

Fråga mer om du vill veta. Här eller PM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, jag och min sambo har köpt en liten hästgård. Det är stall och bostadshus på en fastighetsbeteckning om ca 2,6ha med 1ha skog, 1ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 281
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 030
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V