Någon som läst artikeln i aftonbladet om rottweiler som bitit

Rotterö

Trådstartare
Någon som läst artikeln i dag. En rottweiler skall ha bitit ett barn.
Någon som har artikeln ?
Jag hörde detta av en polare.

Sv: Någon som läst artikeln i aftonbladet om rottweiler som bitit

Hände på brukshundsklubb i Lidköpings trakten . Pojken blev tydligen biten i bakhuvudet . Hunden hade tydligen gjort utfall mot pojken tidigare Och var enligt polis svår att få loss .
Detta är vad jag minns från GT idag .

Hoppas att pojken slipper bestående men .

Hoppas det gick bra trotts allt.
Men det var en rottis . De hade just skrivit illa om rottisen ?
Ja vet inte va det stod. Hörde bara illa om rasen

Vad jag inte förstår är att man inte höll pojken jääävligt långt borta från hunden om den redan gjort utfall :crazy:.

*kl*
Nu får man ju inte så mycket info, men hunden kopplades ju tydligen efter första utfallet. Kul som hundägare att föräldrarna lät ungen valsa omkring kring hunden ändå. :cool:
Vad gör man om man står där med en kopplad hund och gör vad man kan för att förhindra olycka, och så anstränger sig föräldrarna inte ett skit...

Man blir förundrad över hur ansvarslösa föräldrar kan vara...

Håller med! Och sen är det hundrasen som får ta skiten...

*kl*
Nu får man ju inte så mycket info, men hunden kopplades ju tydligen efter första utfallet. Kul som hundägare att föräldrarna lät ungen valsa omkring kring hunden ändå. :cool:
Vad gör man om man står där med en kopplad hund och gör vad man kan för att förhindra olycka, och så anstränger sig föräldrarna inte ett skit...

Man blir förundrad över hur ansvarslösa föräldrar kan vara...

Inte för att det gör det hunden gjorde ok men ja, om det var så det gick till så är det verkligen synd. Det är lätt att bli irriterad på vissa föräldrar som hundägare...

Hände på brukshundsklubb i Lidköpings trakten . Pojken blev tydligen biten i bakhuvudet . Hunden hade tydligen gjort utfall mot pojken tidigare Och var enligt polis svår att få loss .
Detta är vad jag minns från GT idag .

Hoppas att pojken slipper bestående men .

det var inte på en brukshundsklubb utan en vanlig hundklubb och det var i Bitterna utanför Vara. det var på min gamla hundklubb.

om det var den pojken jag tror att det är så är det inte konstigt att hunden attakera två gången. för den pojken låter inte hundarna vara och är på dom hela tiden oavsett

Da hoppas jag verkligen att hunden inte halls ansvarig. Hundar ska inte fa anfalla manniskor... men de maste ocksa lamnas i fred nar de tydligt sager ifran.

Hemskt tragiskt om det är så, man får faktiskt ta lite ansvar som förälder och hålla reda på sina barn när de är bland djur. Sen är det inte okay att hunden attackerade, men det är ju svårt att spekulera. Pojken kan ju ha gjort alltifrån att sträcka fram en arm, till att dra i hundens svans i princip.

håller med, det är inte ok att hunden attackerar men man får ju faktiskt ha koll på sina barn oavsett.

alla hundar är inte barnsäkra och de flesta barn är inte hundsäkra

Det är just när dom ska gå ut med vilken ras det är som förstör och det blir fel tycker jag, kvittar vilken ras det är och tycker inte media ska lägga ner energi på sånt. Det är synd för oftast får rasen i övrigt en stämpel på sig. Jag kan erkänna av alla skriverier så går jag en omväg om jag möter en pitbull i stan som har en ostabil ägare i andra änden och den hänger i kopplet.

Trots detta vet jag att det visst finns stabila och underbara pitbulls men har bara träffat en enda, resten har varit hund agressiva för dom kommit i fel händer. Så nu skulle jag bara vilja komma hem till någon som har en gosig, stabil pitbull så rädslan och krampen i magen går över vid såna möten, blir så arg på mig själv men hundarna här i stan ser rent ut sagt livsfarliga ut när dom drar runt på sina ägare:(. Stackars hundar som kommer i fel hem.

Hoppas pojken blir bra och synd om hunden om det va så att ingen sa till pojken att hunden ville vara ifred, kanske hade den försökt säga ifrån länge utan att någon tagit den på allvar? Barn kan vara rent elaka i bland om inte vuxna lägger sig i och sätter gränser.

Precis som ni säger oavsvarigt utan föräldrarna om det nu är så som vi spekulerar om. Men som hundägare så skulle jag ha en munkorg på en hund som inte är stabil o kan göra utfall. Rottisen är en mkt stor o stark ras. Grannen tog bla en omplacering på 2år, en sååå snygg hane. Hon var jourhem, fungerade kanon men han fick en flaschback o högg henne. 8stygn i armen...så i fel händer..
observera att jag själv äger en rottis!!:love:

Vilken grymt tragisk händelse för alla inblandade.:(

Just nu håller jag mest tummarna för pojken.

Jag hoppas oxå det går bra för den 5 åriga pojken:(

*KL*
tycker inte man kan skylla på barnet alls!
föräldrarna och hundägaren,båda parter har fullt ansvar,föräldrarna för sitt barn och hundägaren för sin hund:mad: verkar ju inte som om någon av dem övht taget brytt sig om första attacken,om hunden sitter i koppel med förhoppningsvis en förare i andra änden,och ändå lyckas hugga i nacke och bakhuvud,
och hade jag varit mamma till det barnet hade inte denne inte fått lov att vara i närheten ever efter en sådan incident,blir mörkrädd på folk:crazy:

Trots detta vet jag att det visst finns stabila och underbara pitbulls men har bara träffat en enda, resten har varit hund agressiva för dom kommit i fel händer. Så nu skulle jag bara vilja komma hem till någon som har en gosig, stabil pitbull så rädslan och krampen i magen går över vid såna möten, blir så arg på mig själv men hundarna här i stan ser rent ut sagt livsfarliga ut när dom drar runt på sina ägare:(. Stackars hundar som kommer i fel hem.

Kom till Göteborg så kan du få träffa våran pitbullkorsning, han bodde hos en ägare som antagligen försökt använda honom till kamp då han är full av ärr. Men någon mer vänligt inställd hund till andra hundar har jag ej träffat. Han kryper ihop och slickar alla hundar i mungipan och slänger sig på rygg framför dem. Alla människor ska man pussa och leka med.

Men det blir ju så, alla människor går åt sidan när dom möter oss. Vilket är tråkigt då det är bra hundar med bra ägare.

---------------------

Hoppas allt går bra med pojken. Man tycker ju att föräldrarna borde tagit mer ansvar om hunden redan markerat mot pojken. Så det är väl dem man ska klandra för detta som skett. Men, man kan ju bara spekulera. Antingen gjorde pojken hunden något, vilket förklarar hundens negativa beteende. Å andra sidan finns vissa enskilda vrak bland alla raser som biter ifrån med ytterst lite provocering.

Har själv rottweilerkorsning och pitbullkorsning, två svarta hanar, plus spädbarn. Och allt går superbra, för jag har koll då jag är medveten om vad som kan hända.

Kom till Göteborg så kan du få träffa våran pitbullkorsning, han bodde hos en ägare som antagligen försökt använda honom till kamp då han är full av ärr. Men någon mer vänligt inställd hund till andra hundar har jag ej träffat. Han kryper ihop och slickar alla hundar i mungipan och slänger sig på rygg framför dem. Alla människor ska man pussa och leka med.

Men det blir ju så, alla människor går åt sidan när dom möter oss. Vilket är tråkigt då det är bra hundar med bra ägare.

Kom att tänka på en pitbull jag såg på tåget för ett tag sedan.
Ägaren (20+åring med rakad skalle) satt och pussade hunden och matade den med små godisbitar under hela resan. Hunden hade även ett brett fint broderat tyghalsband. Vovven i fråga satt med och pep och ville hälsa på varenda unge på tåget. Skönt att få sina fördomar krossade ibland.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 428
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 701
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka