Någon som provat...

N

nalle

manskapssadeln som man kan köpa hos equilex? Läst mkt om dessa sadlar men de är alltid den gamla sorten, denna är alltså en helt ny sadel. Har en bred och kort travnordis som jag letar sadel till men har hört att "de gamla" manskapssadlarna är väldigt långa och då kan han ju inte ha dem men den nya kanske är kortare...
 
Sv: Någon som provat...

De nya är långa och smala så de passar inte en kort bredryggad häst. Vilket är synd för sadeln i sig är rätt skön att åka omkring i.
 
Sv: Någon som provat...

Men det står att det är en bred modell men är väl för lång ändå.
 
Sv: Någon som provat...

Om din häst har mycket kort rygg är det kanske läge att prova en islandssadel?:idea:

Immer
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
839
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
377
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp