Någon som pysslat trådbollar?

Uhm ok. Det är meningen att jag ska be om ursäkt för att jag kommenterade din tråd här och sa fel och inte kunde se din länk? ok. Ursäkta.
Nej du behöver inte be om ursäkt - allra minst för att du inte kunde se min länk ;)

Tänkte bara informera då du undrade vad man kan behöva ett "recept" till :)
 
16339365541767603754135512112578.jpg
16339365541767603754135512112578.jpg
 
Ehh...är inte så bra på bukes bildfunktion, men här är i alla fall resultat nr 2 och 3. Nr 1 blev mos.
 
Men oj så fina!!! Hur gjorde du? Vad är det för belysning inuti?
Kollade på den här

Hade gummihandskar på och geggade på ordentligt med lim då jag hade snöret runt handen (och lite medan jag snurrade snöret runt handen). Sen var det bara att börja snurra runt den uppblåsta ballongen.
Jag lät mina bollar torka i ca 11/2 dygn.
 
Kollade på den här

Hade gummihandskar på och geggade på ordentligt med lim då jag hade snöret runt handen (och lite medan jag snurrade snöret runt handen). Sen var det bara att börja snurra runt den uppblåsta ballongen.
Jag lät mina bollar torka i ca 11/2 dygn.
Vanligt grått snöre?

Blev ju ruskigt bra. Trodde inte att det skulle bli så snyggt!!
 
Vanligt grått snöre?

Blev ju ruskigt bra. Trodde inte att det skulle bli så snyggt!!
Den ljusare är av vitt lite tjockare bomullssnöre och den mörkare av jutesnöre. Gjorde en med tunt slattrig bomullssnöre också, men den blev mos.
 
Den ljusare är av vitt lite tjockare bomullssnöre och den mörkare av jutesnöre. Gjorde en med tunt slattrig bomullssnöre också, men den blev mos.
Mycket lyckat resultat som sagt! Så man ska ha lite kraftigare snören. Barnen kommer att älska det här, och jag med :D
 
Mycket lyckat resultat som sagt! Så man ska ha lite kraftigare snören. Barnen kommer att älska det här, och jag med :D
Min lilla erfarenhet säger att lite kraftigare snören är bättre.

Det är också kul då man sticker hål på ballongen då den liksom knäpper/prasslar sig loss från snöret 😁
 
Jag har tydligen börjat massproducera bollar... Har 8 st klara nu.

Tankarna vandrar...vad skulle ni kunna tänka er att betala för en boll, ca 15 cm i diameter, på en julmarknad? Utan lampor.
 
Bollfabriken levererar 😁
Hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala för en boll inklusive ljus?
 

Bifogade filer

  • 16347433418722330465901219173732.jpg
    16347433418722330465901219173732.jpg
    231,5 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 790
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Jag är sugen på att göra piroger i helgen, men hittar inga bra recept. Så ge mig era bästa pirog-recep! Gärna med egengjord deg, och...
2
Svar
20
· Visningar
1 154
Senast: Brie
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp