Någon som vet hur Gimp fungerar?

N

Niiki

Hejsan ;)

Jag laddade här om dagen hem Gimp, och har ingen aning om hur det fungerar :confused:


Är det kanske någon som vet? :angel:
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Man får fippla lite me d.. prova alla olika hjälpmedel å effekter å så.. Man blir galen i början men d går över ;)
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Tja, det skulle underlätta om du beskrev vad du ville göra med det. Om du försöker spela musik med Gimp t ex så förstår jag att du inte lyckas.

Om du vill beskära en bild, välj beskärningsverktyget.
Om du vill krympa bilden, välj bild -> skala bild.
Om du vill fixa till ljus, kontrast och liknande, välj lager -> färger -> valfri sak du vill ändra.

...Så, vad är det du vill göra?
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

om man ska ladda ner Gimp i villken fil ska man spara den?
är det Lokal disk -> Windows -> och sedan???
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Den filen du laddar ner sparar du på något ställe där du lätt hittar den. Installera sedan, installationen brukar hamna i programmappen. Filerna (bilderna) du sedan tillverkar sparar du vart du vill, lämpligtvis i en mapp du har egna filer i, undvik att spara i Windows- och Programmammarna (om du inte sparar i någon form av Mina dokument-mapp).

/Ida
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Enya
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 498
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
791
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp