Någon som vet hur Gimp fungerar?

N

Niiki

Hejsan ;)

Jag laddade här om dagen hem Gimp, och har ingen aning om hur det fungerar :confused:


Är det kanske någon som vet? :angel:
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Man får fippla lite me d.. prova alla olika hjälpmedel å effekter å så.. Man blir galen i början men d går över ;)
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Tja, det skulle underlätta om du beskrev vad du ville göra med det. Om du försöker spela musik med Gimp t ex så förstår jag att du inte lyckas.

Om du vill beskära en bild, välj beskärningsverktyget.
Om du vill krympa bilden, välj bild -> skala bild.
Om du vill fixa till ljus, kontrast och liknande, välj lager -> färger -> valfri sak du vill ändra.

...Så, vad är det du vill göra?
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

om man ska ladda ner Gimp i villken fil ska man spara den?
är det Lokal disk -> Windows -> och sedan???
 
Sv: Någon som vet hur Gimp fungerar?

Den filen du laddar ner sparar du på något ställe där du lätt hittar den. Installera sedan, installationen brukar hamna i programmappen. Filerna (bilderna) du sedan tillverkar sparar du vart du vill, lämpligtvis i en mapp du har egna filer i, undvik att spara i Windows- och Programmammarna (om du inte sparar i någon form av Mina dokument-mapp).

/Ida
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Samhälle Fråga till er som varit på evenemang med väskförbud. Hur tycker ni det fungerar både för egen del och hur meningsfullt det är.. Har det...
2
Svar
27
· Visningar
1 625
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
704
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp