någon som..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare linnsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 659

linnsan

Trådstartare
är det någon som har hört talas om arabhingsten jeenial..någon som vet hur hans avkommor blivit?
jag har nämligen en 1 årig arabhingst efter honom, och vill gärna veta hur de andra pållarna blivit..:)

Sv: någon som..

Det finns en Jeenial i Allbreed-databasen. Inga avkommor till honom är inlagda där, ingen info eller bild heller, så han lär väl inte vara särskilt känd. Möjligtvis en hingst som inte varit i allmän avel, fast det är en ren gissning.

/Ida

linnsan skrev:
är det någon som har hört talas om arabhingsten jeenial..någon som vet hur hans avkommor blivit?
jag har nämligen en 1 årig arabhingst efter honom, och vill gärna veta hur de andra pållarna blivit..:)

Har letat lite men inte funnit något. Har ju arab själv och vet en sida med arabhingstar men han står inte med där. Vänta lite så kommer säkert svar från andra här på forumet som själva har arabhingstar. Vad har han för stam i övrigt? Kolla också om det är hans registrerade namn så det inte är något mer namn eller någon mer bokstav i namnet.

tack för era svar:)
nä jag tror inte att han har tagit emot ston på länge..
han har väl bara betäckt "hemma stona". men är det någon som har hört talas om zamirasha.. detta är hans mamma.. båda hans föräldrar är godkända så de måste ju stå med ngn stans..:crazy:
har också sett att han står med i pedigree (stavas?)
än en gång tacksam för era svar:)

jag har sto e:jeenial u:zamirasha

skickade ett pm till dig :D

hallå jag har en valack efter Zamirasha och jeenial.
Zabel född 04

Det går ju att kolla på Arab:s stambok på hemsidan, där står hans avkommor som blivit registrerade.

Jag känner Ylwa som äger Jeenial numera - hon är på jakt efter hans avkommor så skicka ett PM till mig så kan jag förmedla kontakt =)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Rosett
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Murray
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 655
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur