Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag antar att du tänker att det är tråkigt att det handlar mkt om vikt. Men- det ovanstående tycker jag låter lite tråkigt.
Har man 50 kilos övervikt kan situationen vara annorlunda än någon som har 2 kilos övervikt.
Jag vet inte hur det är nu. Och det är nog mest hur vi lite större upplever saken som är problemet. 2-3 kilo är ju liksom vad åtminstone jag själv pendlar samma vecka beroende på dagsform, hur mycket vatten jag samlar osv. Så det blir lätt tröttsamt att läsa diskussioner om små viktkorrigeringar när ens egna övervikt är så väldigt mycket större och kommer ta många månader eller kanske till och med år att bli av med...Visste inte att situationen i tråden om viktnedgång var som @ameo beskrev det.![]()
Godtar den förklaringen, ni har ändå tolkningsföreträde och det verkar vara en logisk anledning till att dela upp samma ämne i två kategorier.För att det är ganska stor skillnad på att ha några enstaka kilon att bli av med och att göra något långsiktigt för att bli av med 15, 25 eller 40 kilos övervikt.
För oss som bär på större övervikt är det ganska irriterande att höra pipgnäll från den första gruppen. Man ledsnar ganska fort... Då är det lättare för alla parter om grupperna är separerade.
Gud vad glad man blir av att läsa ditt inlägg och just din inställning blir jag otroligt pepp av! Att ta sig ur panikångest på egen hand är tufft och inget många klarar av, om du redan lyckats med det så har du redan gjort dig av med betydligt större last än de ynka på 5-kilo. Tror man hamnar i en ond spiral om man inte skjuter undan tanken på att behöva bli av med något. Negativa saker och ting, mönster, beteenden, kan försvinna av sig självt bara av att man ändrar fokuspunkt och helt enkelt nonchalerar det så gott man kan. Dvs. Man behöver inte automatiskt tänka hårdgympa så fort man tycker vågen visar fel.
Jag har haft ett jobbigt 2016 och vill verkligen bli mer positiv 2017!! Inställningen gör stor skillnad. Jag behöver en sådan här tråd!
Jag har ett litet fosterbarn hemma som bott här i 1,5 år (hon är nu 2,5 år) men under 2017 skall vi försöka en överflyttning av henne tillbaka till sina föräldrar. Skitjobbigt och hemskt (för oss) MEN jag vill fokusera på solskenet i historien, att en liten familj får återförenas, att vi gjort skillnad både för lillan och för dem, och att vi nu skall få överflytten så bra det går, och att vi fortsätter stötta dem.
Hurra för oss som tagit oss igenom första delen och faktiskt gjort skillnad. Och hurra för oss som kommer klara det här året på bästa sätt också!
Jag har också klarat mitt nya krävande jobb över förväntan, och kämpat för mitt team och förhoppningsvis gjort skillnad för min personal. De är bäst!
Sen behöver jag gå ner 10 kilo, det sparar jag till de andra trådarna![]()
Åh vad jag blir imponerad av dig. Jätte. Vi har funderat på fosterbarn (men våra egna är för unga fortfarande), men det skrämmer verkligen skiten ur mig. Fy fasen för den dagen man ska behöva lämna tillbaka ungen. Hur tänker du? Om du lägger barnet åt sidan för en stund, hur hanterar du dina egna känslor kring tanken på att hon ska flytta till sina föräldrar. Får du något stöd i det? All cred till att du går igenom detta för att hon skulle få trygghet under den här tiden som hon inte kunnat bo med sina föräldrar!
Åh fy! Uppväxtplacering är det jag känt mig mest intresserad av just för att slippa lämna tillbaka ens bäse, för det blir dom ju! Åh det låter så fruktansvärt! Större barn, typ tonåringar kanske det går lättare med, när det är mer naturligt att de far iväg, men en sån liten! Oj så jag känner för er! Om du behöver hjälp att bearbeta känslorna, prata med Vc så du kan få kontakt med en kurator!Tack!! Det är jättejobbigt. Vi har ju bara tagit hand om ett barn och det skulle vara en "uppväxtplacering" men nu blir det inte så. Så vi trodde att hon skulle bo kvar hos oss. Det svåra nu är att inte hålla henne på känslomässigt avstånd för att skydda sig själv. Hon är ju så liten och vi är ju mamma och pappa för henne. Och hon är ju "vår". Och det kommer ta typ ett år med hemflytten (om inget händer så det stoppas)
Inte så mycket stöd att prata om, tyvärr. Samtidigt har vi hjälpt familjen att faktiskt komma till punkten att de kan återförenas så allt är väldigt dubbelt känslomässigt. Det känns "rätt" med hemflytten men så fel samtidigt. Jag gör inte om det här, så det var vår första och sista extradotter. Men vi har växt som människor och verkligen lärt oss mycket om oss själva. Så hurra för det också
.
Detta får väl bli gårdagens positiva.
Jag har för tillfället strul med en disk i min rygg som ger smärta i ländryggen och som strålar ut i ena benet. Trots att jag hade hyfsat ont igår så tog jag mig igenom ett helt crosschallenge-pass utan allt för mycket modifiering. Och fick beröm av min pt som var den som höll i passet.
Är väldigt stolt över att min kropp faktiskt är riktig stark, även om alla nya på passen ser skeptiska ut när man kliver in och väger runt 110 kg![]()
Jag är glad för att det snöar lite, att vi går mot
ljusare tider och att det är nytt år med nya möjligheter
Jag ska försöka tänka positivt även om det just idag inte är så lätt.
Heja positiva tankar!
Detta får väl bli gårdagens positiva.
Jag har för tillfället strul med en disk i min rygg som ger smärta i ländryggen och som strålar ut i ena benet. Trots att jag hade hyfsat ont igår så tog jag mig igenom ett helt crosschallenge-pass utan allt för mycket modifiering. Och fick beröm av min pt som var den som höll i passet.
Är väldigt stolt över att min kropp faktiskt är riktig stark, även om alla nya på passen ser skeptiska ut när man kliver in och väger runt 110 kg![]()
I januari 2016 tog jag stora beslutet (för mig) att ta tjänstledigt och börja läsa till sjuksköterska. Hade panik första veckorna, alla kändes så smarta och jag kände mest att jag legat under en sten i 10'år.
Men nu 1 år senare kan jag konstatera att utbildningen har gått och går jätte bra, alla tentor har gått bra.
Man måste våga ibland.
Det är ju aldrig "säkert" med uppväxtplaceringar. Så man måste leva med osäkerheten. Men det behövs verkligen folk som tar emot dessa barn. Min dotter älskar verkligen sin lillasyster så det kommer bli tufft att dela på dem.