Något positivt -tråden

Cirice

Trådstartare
Reagerade på att det finns en viktnedgång-tråd och en "Tjockistråd" på förstasidan av forumet. Det visar en rätt tydlig bild av oss och hur vi ser på oss själva och det är sorgligt att se. Förstår dock att de trådarna innehåller mycket kärlek och är menade att ge motivation och positivt pepp. All kudos till er som vill må bra och bli nöjd över sin kropp, samt till er som får andra att hålla glöden uppe och nå sina mål.

Men, med det sagt! Kan vi inte ha en tråd där man kan posta något positivt om sig själv också, medan man går ner julens extra kilon eller vadan orsaken nu lär vara? En samlingstråd där jantelagen inte existerar. Där man får vara stolt över något man gjort, sagt eller dylikt IDAG, just nu eller varför inte igår. En tråd som handlar om kärleken och motivationen att älska sig själv, oberoende vad siffran på vågen visar.

Senast ändrad:
dwa_trolls.jpg

Lycka kommer inifrån och inte av det du stoppar i dig. Sensmoralen.. Kan vara naivt med tanke på att man inte vet vad alla går igenom, men lite det som är grejen.

Det passar ju utmärkt i både tjockis o vikttråden:idea:
Så varför gör en tråd till?
Varför finns 2 trådar om viktnedgång för?:o

Oberoende vikt skrev jag, dvs. En tråd som inte har fokuspunkten riktad på vågen.
Förslagsvis annan tråd alt. Tyckte existensen av två vikt-trådar var tråkigt så jag ville klaga. :/

Senast ändrad:
Sorry, det var jag som bumpade en gammal tråd. Den kändes så rätt bara!

Men, jag är jättebra på att bygga websidor och att förklara krångliga CSS-regler för vanliga bloggare. Om vi nu ska prata saker vi är bra på?
Vad är du bäst på?

Och resten av mina inlägg får ni gärna tänka bort! Helfel!

Senast ändrad:
Jag gav mig ut på en timmes promenad igårkväll, trots att jag hade tänkt mig en kväll i soffan. Kände att jag nog hade mer energi än jag trodde jag skulle ha. :)

Den här tråden gillar jag, MYCKET. Under det senaste halvåret har jag fått en "rätt" tråkig bild av mig själv pga min vikt, och då är jag inte mer än 5 kg över den vikt där jag velat vara. Visserligen beror nog mycket pga stress över plugget som mynnar ut i en trist uppfattning om min kropp, som jag annars sluppit under hela mitt liv. Hur som helst är jag väldigt less på att det påverkar mig så mycket, så ett av mina fyra nyårslöften är att inte hålla på med någon form av diet alls under 2017. Sen ska jag unna mig massa positiva saker som att rida mer, ventilera skallen under promenader och lite så. Även om jag kommer få kämpa med det så tycker jag det är en bra insikt och dessutom mycket trevligare att ta sig an livet i någon form av positiv inställning istället för att bara sätta upp massa pekfingrar åt sig själv (som man ständigt misslyckas med och mår bara ännu sämre av).

Något annat jag är stolt över, är att jag maxade kräktentan i handelsrätt. Eller, jag försöker vara stolt över det, det är svårt.

Min självinsikt är nog det jag är mest stolt över. För även om jag har rätt knäpp inställning ibland, så brukar det inte ta så lång tid innan jag själv lyckas identifiera det och göra något åt det. Det gjorde att jag lyckades ta mig ur en lång period av panikångest för massa år sedan och eftersom jag kunde göra det då, kan jag väl göra det nu också :)

Sorry, det var jag som bumpade en gammal tråd. Den kändes så rätt bara!

Men, jag är jättebra på att bygga websidor och att förklara krångliga CSS-regler för vanliga bloggare. Om vi nu ska prata saker vi är bra på?
Vad är du bäst på?

Och resten av mina inlägg får ni gärna tänka bort! Helfel!
Det glädjer mig ändå att det var det som låg bakom det hela och inte ett: Här räcker det inte med EN vikttråd, vi behöver minsann 2, så feta känner vi oss. :cry:

Css är jättekul ju. Har du något du vill visa upp som du gjort?

Jag är glad över att tråden börjar få inlägg. :banana:
Och att jag lyckades somna utan pod igår. :o

Den här tråden gillar jag, MYCKET. Under det senaste halvåret har jag fått en "rätt" tråkig bild av mig själv pga min vikt, och då är jag inte mer än 5 kg över den vikt där jag velat vara. Visserligen beror nog mycket pga stress över plugget som mynnar ut i en trist uppfattning om min kropp, som jag annars sluppit under hela mitt liv. Hur som helst är jag väldigt less på att det påverkar mig så mycket, så ett av mina fyra nyårslöften är att inte hålla på med någon form av diet alls under 2017. Sen ska jag unna mig massa positiva saker som att rida mer, ventilera skallen under promenader och lite så. Även om jag kommer få kämpa med det så tycker jag det är en bra insikt och dessutom mycket trevligare att ta sig an livet i någon form av positiv inställning istället för att bara sätta upp massa pekfingrar åt sig själv (som man ständigt misslyckas med och mår bara ännu sämre av).

Något annat jag är stolt över, är att jag maxade kräktentan i handelsrätt. Eller, jag försöker vara stolt över det, det är svårt.

Min självinsikt är nog det jag är mest stolt över. För även om jag har rätt knäpp inställning ibland, så brukar det inte ta så lång tid innan jag själv lyckas identifiera det och göra något åt det. Det gjorde att jag lyckades ta mig ur en lång period av panikångest för massa år sedan och eftersom jag kunde göra det då, kan jag väl göra det nu också :)
Gud vad glad man blir av att läsa ditt inlägg och just din inställning blir jag otroligt pepp av! Att ta sig ur panikångest på egen hand är tufft och inget många klarar av, om du redan lyckats med det så har du redan gjort dig av med betydligt större last än de ynka på 5-kilo. Tror man hamnar i en ond spiral om man inte skjuter undan tanken på att behöva bli av med något. Negativa saker och ting, mönster, beteenden, kan försvinna av sig självt bara av att man ändrar fokuspunkt och helt enkelt nonchalerar det så gott man kan. Dvs. Man behöver inte automatiskt tänka hårdgympa så fort man tycker vågen visar fel.

Varför finns 2 trådar om viktnedgång för?:o
. :/
För att det är ganska stor skillnad på att ha några enstaka kilon att bli av med och att göra något långsiktigt för att bli av med 15, 25 eller 40 kilos övervikt.
För oss som bär på större övervikt är det ganska irriterande att höra pipgnäll från den första gruppen. Man ledsnar ganska fort... Då är det lättare för alla parter om grupperna är separerade.

Jag är glad för att det snöar lite, att vi går mot
ljusare tider och att det är nytt år med nya möjligheter :)
Jag ska försöka tänka positivt även om det just idag inte är så lätt.
Heja positiva tankar!

Jag är glad och stolt över att jag krånglat och envisats så länge med felsökningen på vår ponny, att vi nu antagligen hittat felet och det går mot ljusare tider för honom <3
Också glad över att vårt husbygge går framåt och att vi till våren får flytta in i vårt drömboende med hästarna inpå knuten fast inackorderade med fullskötsel.
Glad och stolt över företagets hemsida som jag och ett par kollegor slitit med i över ett halvår, äntligen är lanserad och den är SÅ fin <3

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?
  • WE-tråden
Tillbaka