Något positivt -tråden

Jag är glad över att jag inte körde till kliniken idag då väglaget var kaos hos oss. Det var ett dyrt beslut (fler lediga dagar som jag får ta ut så här). Men säkerheten fick gå först.

Är också glad att jag mailat en kund om saker vi inte kan lösa fast jag först trodde det. Jag fick backa, och det är inte kul att säga att man inte kan, men vi har ju gjort vårt bästa och mer går inte.

Jag är stolt över att jag stod på mig hos läkaren idag och tvingade honom att lyssna på mig. Det kostade många tårar, och en segdragen huvudvärk, men det var det värt. Nu har jag rätt diagnos på pappret och behöver förhoppningsvis inte oroa mig för krångel med Försäkringskassan.

2017 ska jag bli bättre på att stå upp för mig själv.

Idag va jag duktig. Jag har en historia av att ha haft en knäppskallehäst- har vart livrädd på hästryggen.
Ikväll gick jag ut i stallet och skulle rida medryttarhästen som enligt utsago ska va sååååå snäll! :) Han va på tårna den lille rackarn. Jag tänkte att jag skulle utmana min gamla rädsla lite. Tji fick jag. Han drog en bockserie längs kortsidan och lämpade av mig rätt in i stolpen vid K. De dumma va att jag nog hade lyckats avbryta det hela om jag vågat svänga mot staketet mer, men jag ville inte va för nära staketet om jag nu skulle flyga av. Så flög jag rätt in i staketet ändå, in i en stolpe tom haha.
Nå! Till det braiga! Trots att jag skaka i hela kroppen så tog jag mig samman och coolade ner och satt upp igen. Skrittade några varv ocb gjorde massa halter sen hoppade jag av. Det kändes helt ok och jag kan räkna upp ung hundra anledningar till att jag får skylla mig själv. Men nu mer är jag ju faktiskt bortskämd med att ha haft en häst som ALDRIG skulle göra så, trots snöstorm... Så haha, jag får väl lära mig till nästa gång att läsa alla tecken bättre ;)
Mycket märkligt bara att jag har mest ont i foten och inte i sidan där jag flög in i stolpen. Får se om läget är lika imorgon :p

Läkaren ringde och avskrev allvarlig blodsjukdom. Det känns bra. Förutom att jag inte ens hunnit grubbla i de banorna.
Nu väntar vi på resten av provsvaren samt ställningstagande för vidare neurologisk utredning.

Jo en positiv sak till, jag har urinvägsinfektion vilket i sig inte är positivt men läkaren undrade om jag inte har ont, typ ganska mycket ont av vad labbsvaren visar. Jag bara, nääää. Det är ju positivt. Kom på nu efteråt att jahaaaa kanske därför jag har så ont bak i ryggen som jag inte brukar ha. Med arsenal av painkillers för min grundsjukdom så maskeras en massa saker uppenbarligen. Positivt eller inte? Skit samma, jag är mig veterligen inte döende idag heller.

Ja väntaaa en positiv sak till, mina lever och njurvärden var ok, vilket farbror doktorn var orolig för med tanke på läkemedelsintaget.

Idag har jag varit duktig. Tog mig till läkaren direkt (vilket annars brukar ta lång tid och diverse hot från maken innan jag ser till att få det gjort). Tog mig knappt ur sängen i morse efter att hästskrället bocka av mig. Var lite orolig för brutna revben och ville ha lite feedback på foten som blivit värre.
Tack och lov verkar det nu bara vara muskulärt i ryggen och en stukning av foten. Mycket skönt.
:heart Voltaren
:p

Tja man ska vara glad för det lilla.
Jag är tacksam över att maken i.te skadade sig när ena väggen i nya duschkabinen han precis monterat ihop (av härdat glas) plötsligt exploderade och det flög glassplitter över hela badrummet.
Ser väl kanske lite mindre positivt på bauhaus och att få en smidig reklamation. Särskilt med tanke på att det var sjukt besvärligt när jag reklamerade att de glömt skicka ett kolli av tre. Eller när.dhl kom och levererade och backade in i grannens garage.

Men sett ur det stora hela så borde ju turen nu vända till det bättre och det blir jag ju glad av. -blotta tanken alltså.

Är även glad att båda unghästarna skötte sig hyfsat när jag longerade dem idag inför morgondagens ridpass som blir första efter en månads vila.

Gårdagens positiva är att min kompis tog massa fina foton av mig och min gravidmage, jag brukar alltid tycka att jag ser så tjock ut på kort (och ja, jag är överviktig dessutom) men hon lyckades få till bilderna riktigt bra så att jag kände mig nöjd! Finns några bilder i vårtråden 2017 på förälder om nån är sugen på att kolla :)

Jag gick upp 5 idag trots att jag är ledig, känns bra att jag har pli på mig själv, när jag måste vända tillbaka dygnet för jag ska jobba imorrn. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?
  • WE-tråden
Tillbaka