Något positivt -tråden

Jag har varit såå duktig och inte sms:at killen som inte förtjänar att jag hör av mig. Det är faktiskt rätt så stort för att vara mig. Han vet vart jag finns och skulle han mot förmodan ha glömt av finns jag på både hitta och eniro.

Jag tog mig iväg till träning igår även om jag funderade på att strunta i det när jag kom hem från jobbet. Och jag var så nöjd efteråt att jag gick, det är ju skönt att träna. Lite jobbigt att ta sig dit bara. :)

Imorgon ska jag äta middag med en kompis från min hemstad som är på genomresa. :)

Igår fick jag ändan ur o ringde banken så vi får fortsatt rabatt på räntan på vårt huslån, tack tack.

Ska rensa ut julen nu o göra fint o luftigt! ( så gott det går med en 6 månaders o en 2 åring hemma haha!)

Jag fick provresultat idag som visade på både fortsatt paj sköldkörtel och brist på D-vitamin. Det suger förstås, just nu främst pga att jag är så sjukt trött jämt - men nu har jag Levaxin och D-vitamin utskrivet så behandling kan påbörjas, så framöver bör det ju vända mot att jag får min energi tillbaka!
Dessutom gick det bra på dagens körlektion och om ett par timmar ska jag äntligen iväg och glo på Rogue One :banana:

Kan konstatera att det hänt mer (positiva) saker i mitt liv de senaste 2 månaderna än vad det gjort de senaste 2-3 åren. Nu börjar jag nästan våga hoppas på att allt kan bli riktigt bra, från att ha varit riktigt jäkla trassligt förut. Vågar inte säga för mycket om något, för då går säkert allt åt helvete, men just nu känns allt hoppfullt i alla fall.

Åh jag hade en sån positiv grej idag. När jag skulle hem från stan så kom inte min buss. Vi stod ett gäng och väntade ett tag, och sen rullade det in en till slut. Då visade det sig att chaffisen blivit ombedd att köra rundan, egentligen skulle han sluta, och han hade aldrig kört den tidigare. Så jag satte mig längst fram så jag skulle kunna vara behjälplig.

Hela vägen hem sen så satt vi och pratade och så förklarade jag hur han skulle köra. När jag sen skulle gå av gav jag instruktioner för resten av vägen så han skulle hitta och han var så himla glad och tacksam för att han fått hjälp :heart. Han tackade och tackade för att jag hjälpt till och då tackade jag honom för att han kört bussen fast han slutat så vi fick komma hem. Sen önskade vi varandra en trevlig kväll och så gick jag av.

Kanske låter som ingenting men det var så himla fint bara.

Jag har äntligen skaffat lite akrylfärger och penslar, så jag kan komma igång och måla igen. Har inte pysslat med något målande alls på många år. :o Jag mår bättre av att vara kreativ, så det är på tiden att jag återupplivar min konstnärliga förmåga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka