Något positivt -tråden

Min rygg har blivit bra! Förut har min rygg sett ut som ett skelett med lite skinn på, ungfär. Den har också varit stel, så stel att jag med lätthet kunnat vrida mig så att hela ryggen knakar när jag ligger i sängen.

Nu skulle jag få den att knaka, men den gjorde inte det! Inte för att jag var så stel att den inte ens kom till det läget (det har hänt tidigare...) utan för att den kändes avslappnad. Bestämde mig för att fotografera ryggen och skriva om den lite på instagram ( :p ) och då såg jag plötsligt att jag fått ryggmuskler också! Jag ser ju inte ryggen så ofta direkt, så det blev verkligen en överraskning.

Brukar ofta försöka gömma ryggen under tröjor som täcker den osv, för att den ser så tanig ut och huden så ful där av olika anledningar, men nu plötsligt känns det som att jag har en fin rygg :D

Det är visst bra att träna lite ibland :angel:

Igår fick jag min officiella NPF-diagnos, Autism/Asperger nivå 2.
Känner mig såååå lättad! Livet har i 37 år varit ett enda strul, men nu blev jag tagen på allvar, fick en otroligt grundlig och noggrann utredning. Nu har jag rätt till stöd när jag behöver, och det känns som om det faktiskt finns en framtid på riktigt för mig igen :bump:

Igår var det att jag trots träningsvärk från helvetet och bara 3 timmars sömn kunde hålla mig positiv och glad på ridlektionen. Purket sto som vaknat på fel sida sängen, sur som attan och hade ingen lust att samarbeta. Blir man arg/frustrerad det minsta tillbaka blir det bakslag direkt och hon blir ännu värre. Jag lyckades få 10 minuters villig trav i form på slutet :up:

Idag är det hittills att det fanns en kaka på jobbet som jag kunde mumsa i mig - gott. Morgonen har varit full av kaos (slå i huvudet i ett hörn, glömma jobbtelefon, halka och slå i höften, ingen frukost...) Och jag hoppas på att jag kan finna ro att ta ett bad i kväll, och att jag inte blir distraherad av allt annat som vanligt :angel:

Jag har inte vågat väga mig, då vikten garanterat skulle vara högre än någonsin och jag var alldeles för rädd för att deppa ihop och ramla av banan igen av det. Men nu har jag ju precis börjat med levaxin och vill veta vad jag kanske går ner och för det så måste jag ju ha en startvikt.
Det visade sig att jag ligger på 2,5 kg mindre än sist jag vägde mig. Helt underbart!

Min snart tonåring med Asperger som i vanliga fall inte brukar vilja gå till skolan öht om något frångår rutinerna kom till mig igår och sa att jag måste väcka honom extra tidigt imorgon (idag) eftersom de skulle åka iväg med buss och han ville absolut inte missa den. "Jaha, ska det bli kul?" frågade jag och höll på att trilla av stolen när han svarade "ja" med ett leende på läpparna :):D:up::love::heart:banana:

Jag kunde klippa ponnyn nästen helt utan sedering ! Men hon blev lite frussen och otålig på slutet, så vi får ta resten imorgon.
Och yogan har börjat.

16195396_10154949883356085_5608551386507425452_n.jpg
photo.php

Har precis varit och sett Split på bio och den var mycket bättre än jag trodde den skulle vara! Dessutom är jag inne på 3e veckan av kaloriräkning nu och det flyter på än, enda "fusket" är popcorn på bio men det bränner jag på väg till och från tänker jag. Kunde vara värre liksom :)

Är så lycklig över att ha en så fin och kärleksfull snart tonåring, som säger "puss, jag älskar dig mamma" bara sådär innan han går ner för trappan till sitt rum :heart

Vilken bra tråd! Har läst igenom nästan hela nu på morgonen och har fått ett litet glädjeleende på läpparna tack vare er. :)

Själv så är jag mest glad över att en kompis sa till mig igår att hon var så tacksam över att jag alltid ställde upp och var så positivt. Det kändes väldigt kul att höra när jag just då kände att jag ibland lastar över för mycket på alla andra. Och framförallt en väldigt bra påminnelse till mig själv att inte glömma bort att berömma de i ens omgivning som gör bra saker. Jag är själv så bra på att tänka berömmet till dem men inte säga det. Men då gör det ju ingen nytta!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka