Bukefalos 28 år!

Naivt med häst?(långt)

Sv: Naivt med häst?(långt)

Hittade tråden först nu, och har ju läst att du fått hem honom i ridtravartråden, men inte visste jag att din sambo ställde sig såhär till det hela.

Min sambo är allergisk, och inte hästintresserad.
Trots det är han med i stallet ibland för att fota, både på eget initiativ och för att jag ber honom, han tar hästen när jag jobbar extra om det blir tajt om tid, för att han vill, inte för att jag ber honom, och han ställer upp till 200 %!
Jag är student, med tajt ekonomi men får stöd utav mor (hon betalar stallhyran samt hjälper till med skoningen, mat ingår i stallhyran) Jag har nu flyttat pålle så att jag kan gå till stallet = billigare, betalar en del av hyran men inte hälften, då hade jag inte haft ett öre kvar.
Alla mina pengar går till vårt gemensamma liv, och de ev nödvändigheter som pålle kan behöva (och små saker som man ibland vill ha, det finns utrymme till det också, vi har inte super gott om pengar, men vi kan unna oss saker och ting om vi vill).
Denna månaden har jag pga extrajobb och sommarjobb en högre lön än vad han har, så även nästa månad. Det gör att jag tar det största ekonomiska ansvaret dessa månaderna. Det är någonting jag gör med glädje!
Han har inte betalat hästen, men om det skulle krisa sig skulle han inte tveka en sekund, det vet jag, för sambon är lika glad i han som jag nästan.
Han stöttar mig helt och fullt, och vet att jag aldrig skulle må bra utan häst, oavsett hur mycket jag älskar min sambo så räcker det inte, hade jag inte haft häst hade någonting stort saknats i mitt liv.

Hoppas det löser sig för er på sambo fronten, för på hästsidan tror jag det kommer gå kanon för er, han är super fin din Stampe, och ni ser ut att passa väldigt bra ihop! :)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Tack för ditt inlägg:)