Bukefalos 28 år!

Naivt med häst?(långt)

Sv: Naivt med häst?(långt)

Hej alla!

Nu står han hos mig i boxen och äter hö:D
Hämtade honom idag, och han är vackrare än jag minns honom. jag är så glad men så trött just nu! Sambo säjjer inte så mkt, är glad för min skull men fortfarande orolig för vad som kommer hända framöver.

Jag tar det som det kommer, och vad som än sker får jag lösa det då!

Tack alla för ert stöd:)
I did it, i followed my heart:D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

jaadåå! det kommer;)är bara så trött nu o kameran finns hos jordgubben av skåne, men imorrn!:D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

:laugh:visslingar å applåder

Du tänker så rätt...lev i nuet livet har så många kringelkrokar som inte går att förutse så ska man gå å oroa sig för de som kanske kommer å hända så blir livet en pina.

Det du har gjort å upplevt kan ingen ta ifrån dig o det finns inget värre än att på gamla dagar sitta å fundera på hur de hade blivit om man kanske hade vågat göra de där man inte vågade.

Så du gör helt rätt .. tog chansen när den hastade förbi å det som kommer därefter får man ta om de kommer den dagen.

Ha de nu så bra med sambo å nya pälsklingen å glöm inte pusa mulen å njut av tiden tillsammans ......kramar...:)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Oj! Vilken lyckotråd:) Jag blir ju alldeles blank i ögonen...
Låt inte sambon förta din lycka, njut av att din häst är din häst igen:)!

(Detta kanske låter krasst men jag tror, efter att ha läst tråden, att din häst kommer att vara längre, och ge dig fler glädjeämnen och minnen än din sambo....:angel:)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Det här har jag väntat på att få läsa.Förstår att du är glad över att han äntligen är hemma hos dej.Tror att det kommer att bli jättebra,din sambo kommer upptäcka att han får en mkt gladare tjej,men glöm inte honom så att han blir sotis på pållen.Väntar på bildbomb och vill ge dej ett stort grattis och lycka till med allt i framtiden:D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

jadu...jag är så slut så jag ahr inte orkat starta datorn, hur jag lyckades hålla mig uppe så här länge vet jag inte men men, bilderna kan vi nog ordna imorgon...vi får sms:a om tid bara ;)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Åh vad härligt!! Din tråd var verkligen engagerande. Hoppas allt går jättebra nu, både med din fina häst och din aningen nojiga sambo :) Allt löser sig! Kanske du kan lära honom rida. Läste i en annan tråd (minns inte vems) om någon som hade sin man som "medryttare". Nåväl, en sak i taget :D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Grattis!

Kul att du fick modet att hämta hem hästen!

Sambon har också gjort en viktig del i och med att han ifrågasatte om det verkligen var rimligt, eftersom det fick dig att tänka igenom allting, planera och se över ekonomin så att den verkligen håller, med andra ord kastar du dig inte in i nån spontangrej med ögonbindel.

Du har tänkt igenom det här, och det mesta ordnar sig när det krisar på ett eller annat sätt. Sambon kommer förhoppningsvis också kunna njuta av en gladare, mer harmonisk TS på sikt, för har du fått hästinfluensan så hjälper inte mycket annat än att insupa sin dagliga dos häst.

Mysigt!
 
Senast ändrad:
Sv: Naivt med häst?(långt)

Tack för dina ord. Så sant så!
Ja, han fick mig självklart att stanna upp lite extra och tänka efter, och som jag skrivit innan så vet jag att han är sund i sin inställning, men målar fan på väggen lite väl mkt ibland. Men nu är läget som det är, och vi tar det härifrån. men just nu funkar allt bra, och jag är gladare än någonsin:)

Slänger in några bilder från i Fredags. Trötta var v båda två, men ganska nöjda ändå:)

Första synen av min vackra:
IMG_1219.jpg


"Hej Älskling, nu åker vi hem:
IMG_1221red.jpg

HEMMA:D (vi ser lite knas ut båda, men glädjen är total)
IMG_1226.jpg


Detta har vi att jobba med, vackra lilla bufrö:
IMG_1234.jpg


Jag är så lycklig!:bump:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Grattis!! :bump: Och lycka till med hästen.

Vad härligt att höra att du stod på dig och köpte tillbaks den. Hoppas ni två nu får många roliga stunder tillsammans! Du och hästen, alltså! ;)

Norrland
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Tack!:bow: Ja, jag hade ångrat hela livet om jag låtit honom försvinna en gång till!

Ja, jag tror vi har mkt roligt framför oss:D
Oavsett så är det värt den lyckan jag känner nu!!!
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Än en gång stort grattis,syns på bilderna hur glad du är:)
Lycka till i framtiden med både pålle och sambo.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Köp hästen!
Herregud, pajjar det mellan er för det så är det hans fel, inte ditt! Det borde ju ligga i även hans intresse att du mår bra och får göra det du älskar, annars är han inget att ha? :crazy:

Såg nu att du fått hästen, men, håller med! Bra gjort!
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Gud va underbart! :love: blev tårögd här..

Väldigt vacker är han också, jag tror ja kommer ihåg när du skulle sälja? Skrev du inte endel om det här på buke?

Jag skulle vilja köpa tillbaka min älskling jag sålde för 2år sen ca. Har inte råd just nu och hon är inte till salu men man kan ju drömma...

önskar er all lycka!

//Mimmi
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Hej!
Jo, det stämmer!Jag skrev mkt här, mådde så dåligt av att sälja, men det var det enda jag kunde göra just då:(
Du och jag hade samma läge. Vi sålde nog typ samtidigt, båda pga ekonomin.
Jag har sett deci här på buke nu, hon var hos fodervärd nu vad jag förstod? Hon är en sån speciel man kommer ihåg. Men hon verkar ha det bra iaf, vad man har sett på bilder och så:)

Hoppas du får chansen att köpa tillbax henne med, vet hur jobbigt det är och sakna sin häst så:(
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Ja just det! Kommer ju ihåg ditt nick men blev förvirrad av den vita hästen på din avatar :D

Jo hon kom till en jättebra tjej som nu lånat ut henne på foder :)
Jag har kontakt med henne men måste ha ett jobb innan det finns planer på häst.

Lycka till nu med allt!! du får uppdatera i travartråden. ja kikar där i tysto ;)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Jag bad min sambo läsa ditt inlägg och säga vad han tycker.
Han tycker du ska köpa tilbaka hästen om du har tid och råd.

Vi har personligen delad ekonomi och skulle jag ha en dyr hobby skulle han absolut stötta mig med våra pengar, och vise versa. Men det är ju mellan oss och väldigt olika såklart. Självklart ska han inte bli bankrutt för att betala din häst, Men han borde verkligen stötta dig och även hjälpa till ekonomiskt om det skulle bhövas nån gång. Ni är ju endå tillsammans.

MEN, det är ju igentligen ovesäntligt, för det är så himla olika hur man sköter ekonomin i förhållanden, så det har inte jag med att göra. Bara vad Jag tycker.

Lycka till
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 035
Senast: Shixle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 733
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 753
Senast: Lhas
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 635
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp