Namn på bakterier!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Inloggningsnamn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 751
I

Inloggningsnamn

Är det någon som vet namnen på vilka sorters goda bakterier hästar har i sina tarmar, antagligen är det säkert massor med olika sorter men vad heter de? :confused:

Loggan

Sv: Namn på bakterier!

Bland annat olika arter av streptokocker, stafyllokocker, bacillus, lactobacillus, E. coli, enterobacter citrobacter mfl.
Svårt att säga vilka som är goda, det viktiga är att balansen stämmer med det som skall brytas ner så att rätt miljö bibehålles.
PL

Sv: Namn på bakterier!

Vilket mag och tarmprodukt stämmer mest in för att återställa balansen t ex efter en pencillinkur?

Loggan

Liknande trådar

Gnägg Hej Alla, jag tycker att det borde finnas ett bättre namn på "skogsmulle"- häst. Men jag vet inte vad, har ni några förslag? Det borde... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 530
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
929
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 373
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025