Namnförslag!

K

KaZa

Nu går "jag" i väntans tider och vilken dag som helst så kan det trilla ur en hel hög med lurviga schäferbäbisar. :love:

Nu är det troligen så att jag tänker behålla en valp (tik). Kullen blir en A-kull, så namnet ska börja på A :smirk:

Tiken har ett grekiskt guda namn och jag vill helst att valpen också ska få det, men det är inte så viktigt. Guda namnen på A är så tråkiga.
 
vad kul med valpar! Vad jobbigt att måsta döpa alla valpar till namn med samma bokstav, jag hade hellre haft tema på mina kullar, som min första kull om jag en dag börjar föda upp blir Film.... namn kan bli: action, komedi, skräck, drama, fantasy, ero-tik :D

annars hade jag velat ha en kull med mat-namn... keso, kesella, boston, senap, plupp, fricadelli... haha osv. roliga udda namn med andra ord :D
 
åh. vad mysigt :)
när hobbe föddes var det ju h-kull, så det blev hobbe honestus :love: (honestus=ärbar, vacker. latin)


på A... hm.. finns massa fina namn...
Afrodite..
Artemis
Aurora (min hunds mormor heter så i "förnamn")
Agilis (latin.. vig, snabb, livlig)
Alauda (lärka :D)
 
Ja, namn finns hur många som helst! :p

Men vi gör det enkelt och låter valpköparna välja namn åt hundarna. Bara det blir ett namn på A och kennelnamnet förstås.

Valpköparna finns redan så de får klura själva. Min tik heter egentligen Ultri :crazy: men jag kallar henne inte för det. Hon var en av 11 valpar och hur sjutton kommer man på 11 st namn som börjar på U??
 
haha, du är i samma sits som jag är...

Min ska antingen heta (härmas nu inte för tusan :devil:) Venus eller Loka, just för tillfället, i morron är det nåt annat... Venus för att jag har en Afrodite (kärleksgudinna och skönhetsgudinna) och för att det stod att venus skulle komma in i mitt tecken i horoskopet denna veckan, jag hämtar henne på fredag...

Loka är bara nåt jag tror passar henne, funderade på Lova, men det känns som ett konstigt namn, vill gärna ha en "hård" bokstav...

Annars har jag funderat på Aiwë, fågel på alvspråk... (kennelen har döpt henne till fågel på indianspråk)

//Emma- tar också tacksamt emot förslag
 
Vad roligt!

Alice
Agnes
Afrodite (grekiskt)
Antonia
Ana-Bell/Ana-Bella
Anton (om du vbill döpa pojkarna oxå...)
Arne
Aurora
Attack! =)
Lycka till :)!!
 
en gammal kompis hade en schäfer som hette Akira. det var så fint. två andra schäfrar jag känner heter Ali och Alex.
 
Hm, Akira var fint, men min tik (mamman) kallas Akela. Lite för snarlikt.

Jag har funderat på Athena, Atilla eller Agrippa. Alla grekiska gudanamn. Men det är inget jag egentligen fastnat för.

Övriga namn jag tänkt erbjuda valpköparna är:

Atlas, Aros, Akiles, Amira, Adonis, Apollo, Amor, Aztor, Aron, Ajax och Astro.

Vad tycker ni om dem?
 
Tycker dina egna namn är jättebra,men vill ändå komma med ett tips.Det finns en jätterolig bok med en maaaassa namn på gudar,troll,sägner osv.Har för mig att den heter Hexicon. Försök leta reda på den,så ska du se att du hittar massor av namn.Jag har själv använt mig utav den till mina kullar,även om jag kanske gjort om en del namn så att det passar mina bokstavskullar..*ss*
Är inte Appollonia ett grekiskt gudanamn?? (försöker tänka till,eller kanske ett utav mina egnamixade från Apollon..*ss*)
(jag döpte en valp till Bucifer istället för Lucifer)
 
Antiope och Agamemnon är gudanamn, men om de är grekiska vet jag inte.... :)
 
Får man tillägga Aragorn?? Sagan om ringen freak som man är!!! :D
 
kom just på ett fint namn som brorsans kompis hette; Aidin. det ska tydligen betyda "ljusets bärare" el ngt liknande. Agron är också fint och maskulint (uttalas Aggron).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 222
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: Bison
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp