Namnförslag på hästföretag

E

Em_E_liE

Nu håller jag på att starta ett hästföretag och har nu kommit så "långt" att jag vill ha ett företagsnamn! :D

Företaget ska bla hålla på med det "vanliga" in- och tillridning, utbildning av häst och ryttare osv, även en del annat som har med häst att göra, men vill dock inte skriva ut detta här.

Jag söker lite namnförslag till det här företaget, jag ska kunna känna mig nöjd med detta namn även om några år, då jag inte planerar att starta företaget för att sedan lägga ner det.. Ja, ni förstår nog vad jag menar.

Det jag har som "krav" vad gäller företagsnamnet är att det skall vara tydligt att det är ett hästföretag. =) Inriktningen är hoppning, dressyr osv så det är ingen specifik gren jag riktar in mig på, utan "ridning" om jag skall sammanfatta det kort och gott. :laugh:

Jag vill att denna tråd inte bara är till för just mitt företag, utan att det skall bli en tråd för dem som kört fast med sitt företagsnamn, som en inspirationstråd för dem som söker ett företagsnamn till sina företag - kan vi samla några namnförslag här. =)

Sv: Namnförslag på hästföretag

Det syns inte direkt att det har med hästar att göra.. Även om det är ett förslag.

Men vet inte varenda hästmänniska vem Xenofon var? :confused:

Haha, men man kanske inte vill att eventuella kunder ska tveka om ens demokratiska sinnelag.

--- Ur Wikipedia angående Xenefon
Yttermera påpekar han att med fattigdom följer låg moral, okunnighet, egoism - och med rikedom följer god moral och kunskap, varför ett rike skall styras av överklassen: aristokrati.
---

Dags att återgå till ämnet, så här kommer ett namnförslag.

Gävle Ridakademi (Byt ut Gävle mot annan passande geografisk hemvist)

E Häst- & Ridutveckling
E Hästsport
E Ridsport
Stall E Ridsport
Björklunda Häst & Ryttare (kan ju vara vilket ortsnamn som helst)
Björklunda Ridsport
Gävleborg Equestrian
Leifhagens Rid- & Hästutbildning

Förlåt, men jag vet inte vem det var. :eek: :(

Men ändå, ska man ta någon annans "namn" till sitt företag?

Jag var nog lite otydlig, men jag vill att det ska synas på namnet att det är en hästverksamhet. Inte många slåt upp ett ord/namn för att kolla vilken inriktning företaget har (om det nu inte syns på annat sätt då, men jag tänkte om man ser loggan och namnet på papper, schabrak, täcken, jackor osv).

Kan inte säga att namnet var dåligt, det var det inte, men jag visste faktiskt inte vem Xenofon var.. :angel:

Jag tyckte Ridakademin lät bra. Så är det bara att lägga till en ort om man vill, eller varför inte ett namn?

Tex Lottas Ridakademi eller Göteborgs Ridakademi

Jag skulle registrera företaget under ett "neutralt" namn, och sedan kalla företaget för vad du vill Tex. Firma Emlie Johansson registreras hos skatteverket och sedan kallar du firman för vad du vill tex. Då kan du ändra "tilltals" namn på företaget allt eftersom du utvecklas och företaget tar nya vägar.
Om du vill registrera ett mer företagsliknande namn så passa dig för att döpa det efter ort eller liknande, blir lite knasigt om man mot förmodan skulle flytta i framtiden!

Lycka Till!

ett namnförslag; Emelie´s Utväcklings Stall :D jag gillar ordet utväkling och tycker det passar bra när det det här samanhanget, alla strävar väl efter att utväcklas med sin häst eller som ryttare

Jag skulle registrera företaget under ett "neutralt" namn, och sedan kalla företaget för vad du vill Tex. Firma Emlie Johansson registreras hos skatteverket och sedan kallar du firman för vad du vill tex. Då kan du ändra "tilltals" namn på företaget allt eftersom du utvecklas och företaget tar nya vägar.

Jag tycker inte att detta låter som en bra ide. Idag när alla kan kolla allt på datorn blixtsnabbt så blir man nog lite misstänksam när ditt företag inte finns i något företagsregister.

Jag skulle nog lätt tro att det var något blufföretag ifall det inte finns med i några register och skulle definitivt krävt förskottsbetalning om ett sådant företag ville köpa något av mig.

Så registrera det under det namn du vill använda utåt. Sen måste det väl gå att byta namn ifall man absolut vill det i framtiden, det verkar ju helt orimligt ifall det inte skulle gå.

ett namnförslag; Emelie´s Utväcklings Stall :D jag gillar ordet utväkling och tycker det passar bra när det det här samanhanget, alla strävar väl efter att utväcklas med sin häst eller som ryttare

fast se till att stava det rätt för att ge ett seriöst intryck :angel:

Är jätteglad för att ni kommer med så många namnförslag, vad kul! =) Fortsätt så!

Behöver en del namn som jag måste känna mig riktigt nöjd med, yttefall mitt första namn inte blir godkänt. Har nu kommit på, med hjälp av er, ytterligare ett namn. Toppen! Så nu har jag två namn, behöver minst lika många till..

Man måst eju tänka på att man ska kunna vara stolt över namnet och företaget även längre fram i tiden, så om 10år ska jag kunna ha samma namn utan att "skämmas". :D Ja, ni förstår nog.. Hoppas jag.

Tusen tack för att ni delar med er! Vissa har ju även förstått att jag heter Emelie också, hehe, kan ju nämna att jag har initialerna E. B (heter Bengtsson i efternamn). Så det går ju att använda de namnen också, men Bengtsson är så himlans vanligt så är inte så sugen på att ha det med m inte namnet i övrigt är "flaschigt" och utstickande. =)

Några förslag...

Häst & Fritid Gävle
E.B. Häst & Utbildning
Horse- & Riding Development

Sedan kan man ju alltid flytta runt med E.B, ortsnamn eller vad man nu känner för som nämnts tidigare. :)

Sedan kan man ju alltid flytta runt med E.B, ortsnamn eller vad man nu känner för som nämnts tidigare. :)

Men inte gifta sig och byta namn...

Jag skulle på hemsidan ha kontakt info med all info inklusive registrerat namn och reg nummer, då behöver man inte undra!

Men inte gifta sig och byta namn...

Jag skulle på hemsidan ha kontakt info med all info inklusive registrerat namn och reg nummer, då behöver man inte undra!

Jag menade bara att man kan istället för Häst & Fritid Gävle använda sig av Gävle Häst & Fritid, att man kan flytta runt namnen lite hur som helst, vilket visserligen är ganska självklart men jag kan vara lite övertydlig alternativt luddig i vissa fall. :p

Självklart skall man uppvisa det registrerade namnet på fakturor, hemsida osv annars kan man som kund, leverantör eller annan typ av intressent bli misstänksam. Fakturorna skall innehålla registrerade uppgifter, även om du har ett annat "tilltalsnamn" på bolaget.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 585
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 372
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten... 2
Svar
28
· Visningar
2 637
Senast: DeCloe
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 483
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31