Namnskyltarna från HÖÖKS

Elisha

Trådstartare
På namnskyltarna från t.ex. Hööks (även andra) ska man ju skriva in hästens namn, vilket år den är född och TVÅ namn från stammen, nu till min fråga: VILKA namn ska man skriva in från stammen, far och mor, far och farfar, far och morfar eller vad ska man skriva? När man bara ska skriva in TVÅ stycken???:rofl:

Sv: Namnskyltarna från HÖÖKS

Det är väl fadern och morfadern man skriver isånnafall va? (e och ue)

Far och Morfar är de klassiska man skyltar med.

Ja, men jag hade mycket hellre skivit mor och far, för att jämna ut det :p

det klassiska är far och morfar, men när jag beställde namnskylt till min fd häst (fast inte från hööks) skrev jag far o mor istället. Dels tycker jag det är fånigt :angel: och mamman kanske inte är lika känd men likväl är min häst hälften henne, sas.. :)

Plus att jag tyckte det var fint med "likheten" med suffixen, Migej T och Safir T.

Håller med övriga. Antingen e. Far - ue. Morfar
Eller e. Far u. Mor

Det beror väl på, har du en hingst med igenkänd stam så är det kanske roligare och ta far och morfar om inte mamman är väl igenkänd, för oftast är det ju hingstaran folk har koll på och känner igen s.a.s.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
881
Senast: TinyWiny
·
Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
131
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka