Nån annan som bor på Rhodos? =)

Kanelbulla

Trådstartare
Hej alla!
Längesen jag var inne och egentligen kanske det blir en tråd utan napp, men varför inte ett försök? =)

Jag vill kolla läget om nån här bor på Rhodos under sommaren? Jag kommer bo där fram till oktober nån gång och vill lära känna människor. Hitta folk som vill göra saker och inte baaaara festa vaaaarje kväll^^ Gå ut är kul men jag kommer ha vespa och vill upptäcka Rhodos! Mina kollegor på jobbet är lite äldre och är gifta och har familjer så tror inte jag kommer umgås med dem utanför jobbet.

Ska kolla upp kurser och annat skoj men slänger upp denna tråd också och hoppas på nåt litet napp!

=)
 
Hej alla!
Längesen jag var inne och egentligen kanske det blir en tråd utan napp, men varför inte ett försök? =)

Jag vill kolla läget om nån här bor på Rhodos under sommaren? Jag kommer bo där fram till oktober nån gång och vill lära känna människor. Hitta folk som vill göra saker och inte baaaara festa vaaaarje kväll^^ Gå ut är kul men jag kommer ha vespa och vill upptäcka Rhodos! Mina kollegor på jobbet är lite äldre och är gifta och har familjer så tror inte jag kommer umgås med dem utanför jobbet.

Ska kolla upp kurser och annat skoj men slänger upp denna tråd också och hoppas på nåt litet napp!

=)
Finns nått som heter Svenska klubben därnere. Kanske kan kontakta dem? :) Det är bofasta svenskar.
 
Vad kul! Var jobbar du? :)
Jag är inte där nere själv men en av mina vänner är, tror hon jobbar på solsidan :) Men jag antar att du inte jobbar på någon sån typ av bar med tanke på att dina kollegor är äldre? Brukar ju vara rätt många unga som jobbar på just dom barerna ;)
 
Tack för era svar och tipset om Svenska klubben=) Lät bra!
Jag jobbar på Wonder, en halv grek/halv svensk restaurang med mycket skandinaviska gäster. Vill ha ett annat liv där än vanligt säsongsliv som jag levt sista åren, då jag kommer vara där i flera månader. Vill liksom "bo" där och inte sola/festa varje dag. Var i oktober på Rhodos och besökte då Fjärilsdalen. Inga fjärilar då men vackert ställe!:)

Är extremt sugen att läsa grekiska för att jag vill skynda på min inlärning och för att ha chans att träffa folk, men wow, plugg 4 mån går loss på 30 000:/ Och jag har inte ens tiden att läsa varje dag. Tänker typ 1-2ggr i veckan. Undrar om de har sån specialanpassad skola? Ska besöka skolan när jag är tillbaka på ön. Är hemma nu en vecka.

Ska kolla in Svenska klubben!:D
 
@Kanelbulla Testa att kolla upp hos skolan om de kan tipsa om folk som vill göra intercambios! Grymt bra sätt att lära sig på och är din engelska hyfsad finns det säkert nån grek som kan tänka sig att fika/promenera el dyl en timma per vecka och öva språk :)
 
Åk till fjärilsdalen när det är fjärilar. Det är helt galet!!! I övrigt så hyr en bil eller moppe och åk runt. Ön är så liten att man inte åker bort sig :)
 
Ja jag ska absolut ta mig till fjärilsdalen i sommar! Vill se när alla fjärilar är där:-D
Grejen är att jag har en grek redan. Anledningen att jag är här är min boyfriend som är grek:-) visst lär jag mig av han och visst umgås vi, men jag vill vara mer självständig och ha andra att umgås med när inte vi ses. Vill liksom inte sitta hemma på min stol och vänta på han:-) Vill försöka ha ett så "vanligt" liv som möjligt:-) men han ska nog försöka hjälpa mig med skolan. Vill verkligen gå en kurs!:-D

Idag fick jag hem min vespa han köpt mig för sommaren! Så nu kommer jag kunna se mig omkring! Är bara rädd för alla greker i trafiken;-)
 
J
Grejen är att jag har en grek redan. Anledningen att jag är här är min boyfriend som är grek:-) visst lär jag mig av han och visst umgås vi, men jag vill vara mer självständig och ha andra att umgås med när inte vi ses. Vill liksom inte sitta hemma på min stol och vänta på han:-)
Vet inte om detta var riktat till mig men jag föreslog språkträffar just för att det är ett bra sätt att öva sig på språket och träffa folk. Det hjälper ju inte att du har en grekisk pojkvän om ni ändå inte övar på språket och du känner dig osjälvständigt om du bara är med honom.

Slutsats: Jag rekommenderar fortfarande intercambios (har ingen aning om vad det heter på svenska), där man träffas och övar på språket :)
 
Ja det var väl riktat mot dig. På ett vänligt sätt:-) jag gillar iden men känner mer för skola ändå. Inte bara för språket för det övar vi på i vardagen. Men också för den sociala biten. Jag gillar inte känslan att inte känna en kotte. Just nu är han den enda jag träffar och känner mig då så osjälvständig och lite ensam då jag inte är med han. Tror jag skulle må bra av att ha känslan att byggamitt eget liv:-)
Hoppas hitta en kurs!:-)
 
Ja det var väl riktat mot dig. På ett vänligt sätt:-) jag gillar iden men känner mer för skola ändå. Inte bara för språket för det övar vi på i vardagen. Men också för den sociala biten. Jag gillar inte känslan att inte känna en kotte. Just nu är han den enda jag träffar och känner mig då så osjälvständig och lite ensam då jag inte är med han. Tror jag skulle må bra av att ha känslan att byggamitt eget liv:-)
Hoppas hitta en kurs!:-)
Skola är ju såklart kanon, detta var mest menat som komplement. Bäst är nog en kombination av bägge. Att du bara ska träffa din pojkvän har jag inte någonstans menat eller skrivit och givetvis ska du styra ditt eget liv.

Kort sagt, hänger inte riktigt med i ditt svar måste jag säga
 
Ja förlåt, jag skrev väldigt luddigt och osammanhängande. Är helt med på vad du menar och tänker kolla upp idén:-) förstod vad du menade men har uppenbarligen problem att själv göra mig förstådd;-) stort tack för tipsen:-)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: skiesabove
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 527
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp