nån erfarenhet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Campella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 889
C

Campella

Hejsan. Jag undrar om någon vet nått om den där super billiga allroundsadeln på hööks? kan den sitta bra överhuvudtaget?:confused: Lite fundersam bara:angel:

Sv: nån erfarenhet?

En tjej i stallet har en sådan till sitt vblsto och det verkar funka bra. På min häst låg den bra tills jag satt upp, då hamnade den på manken. Om man vill ha en lågprissadel kan den iaf helt klart vara värd att prova, tycker jag.

okej:) men funkar den till lite grövre halvblod tex?

Sneda och knöliga i stoppningen, och rent ut sagt skitkasst läder.
Köp hellre syntet eller begagnat, för hästens skull!

okej , jag är inte intresserad av att köpa denna men tänkte bara att den kunde vara kul att höra vad folk tycker eftersom den är så billig undrar man ju :P

En häst istallet har en sån. Ligger helt ok på hästen men vedervärdig att rida i.

bra sadel till det priset... passar den och man kollar stoppningen ofta så varför inte... tänkte testa den på fjordingen för skojjs skull (hade världens problam att hitta något till honom) - men de på hööks avrådde oss från det :eek: -KONSTIGT! men iofs, vi köpte ju en från hööks för några tusenlappar till :idea:

Okej :)
En häst på ridskolan hade en sådan sadel förut, den byttes ut illa kvickt.

Vi köpte en sån till min förra foderhäst. Den låg väl sådär på henne, hon är arab. Obekväm att rida i, sen vart lädret jätteslitet efter stiglädrena på bara ett par månader. Bättre att köpa kvalite på en gång. Men som inridningssadel är den nog helt ok.

Funderade på att köpa en sån sadel till min nya häst innan jag hade hittat en bättre. Men efter att ha tittat på den på hööks så ändrade jag mig snabbt. Lädret var hårt och verkade vara av dålig kvalite. Man såg att det var en sadel av sämre kvalite.

Becca85 skrev:
Man såg att det var en sadel av sämre kvalite.
Har sett några "slaktade" ex hos sadelmakare. Man baxnar. Det är inte något jag skulle lägga på min häst i af.

Gällande billig inridningssadel så skulle jag hellre köpa en gammal märkessadel som passar, en begagnad som man sen kan byta ut om det behövs. Men för en ung häst är det ju A och O att de får en behaglig introduktion till sitt liv som ridhäst ...

ja man blir ju fundersam av det billiga priset.. men ibland kan man ju ha tur.. Men trots allt låter den inte som nån vidare sadel , så det är ju sannerligen bättre att lägga till några tusenlappar. Tack för alla svar:)

Jag fick med två sådana till min Fjording då jag köpte honom och det var det värsta jag sett i sadelväg. knöliga i stoppningen och lädret var väldigt fult. Sålde iväg båda illa kvick till en tjej som skulle ha dem till sin unghäst att bita o krafsa på...

Campella skrev:
okej:) men funkar den till lite grövre halvblod tex?

Tja, eftersom den var för bred för ett vbl så kan det kanske funka. Men jag håller nog med vem-det-nu-var ovan som tyckte att syntet är bättre...

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
893
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka