nån som handlar på tradera??

Sv: nån som handlar på tradera??

de kan nog tyvärr vara så.. därför köper jag bara saker för rätt så låga summor...
 
Sv: nån som handlar på tradera??

Många borttappade försändelser är aldrig skickade. :crazy:
Fast jag vet själv att jag har skickat saker som aldrig nått mottagaren, inte bara Traderagrejer då.

Det viktiga tycker jag är hur säljaren agerar, är säljaren intresserad av att lösa problemet så är det ju lättare att vara välvilligt inställd själv.
 
Sv: nån som handlar på tradera??

Man kan tydligen få problem även med saker som ska avhämtas. Har sålt en stor sak för ett par tusenlappar till ett företag som köpte saken för " köp nu" pris i söndags. Nu går företaget/den som står som kontaktperson inte att få tag i. Svarar varken på mail, i telefon eller på sms. Har inte plats att förvara saken egentligen så börjar bli smått irriterad och vill bara lämna negativt omdöme så jag kan lägga upp auktionen utan kostnad igen.

Hur länge kan man förväntas vänta? Har ingen lust att jaga en köpare som uppenbarligen inte är seriös (finns en del omdömen som antyder att det inte är första gången).
 
Sv: nån som handlar på tradera??

Jag skickar alltid med posten, sakerna har alltid kommit fram.
Så länge det är porto på.
 
Sv: nån som handlar på tradera??

Posten har ju nu mer en tjänst som heter skicka lätt - det är så gott som samma fraktkostnad som att skicka paketen som stort brev men man får kollinummer så att det går att spåra.

Jag brukar be säljaren att använda det fraktsättet så får jag ett spårbart paket helt enkelt. Schenker undviker jag helst eftersom det tar över en vecka för dem att leverera ett paket, DHL brukar sällan vara snabbare utan slarvar dessutom iväg paketen på annat håll innan det kommer rätt (så har det i alla fall varit för mig).
 
Sv: nån som handlar på tradera??

Jag har också upptäckt Skicka Lätt, väldigt smidigt. Spårbart, prisvärt och jättebra koll. Upp till två kg, med prisnivå för ett resp. två kg.
 
Sv: nån som handlar på tradera??

jo skicka lätt har jag åxå använt... dock har dom höjt priset för de minsta från 39:- till 59:- å då blir de dyrt i frakt om man bara ska ha ett litet paket.. 10 :- dyrare än med schenker så.. ja för mig spelar dom små kronorna in då jag är arbetslös:P
 

Liknande trådar

Fritid Ni som säljer på Tradera: Hur skickar ni varan. Mot något slags förskott, eller tar ni betalt i förhand och skickar sårbart? Funderar på...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Elektron
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 054
Senast: Dentaku
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp