Nån som kan ge tips....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Spirit115
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 683
S

Spirit115

Hej!
Jag undrar om det är någon som vet hur man lär hästen göra en "rollback" (western)?Hm, undrar om det stavas så...:confused:

Sv: Nån som kan ge tips....

Spirit115 skrev:
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet hur man lär hästen göra en "rollback" (western)?Hm, undrar om det stavas så...:confused:

min kompis stängde ena sidan och öppnade den andra så gjorde hästen automatiskt en roleback, jag tror det är olika från häst till häst.
Hon la fram ytterskänkeln (här kan du inte gå) och lade yttertygeln mot halsen, drog bak innerskänkeln (innertygeln lös) och smackade, hästen gjorde en roleback. Först hade hopn tänklt att bara göra en framdelsvändning men ok, hästen gjorde en roleback..!
Jag kan inte alls mycket om western, håller på att lära mig, jag jobbar mer från marken med förtroende och sånt, har haft uppehåll i ridningen ett tag på grund av att hästen jag fått hem inte gått att rida, vi har jobbat på hennes självförtroende osv, men nu är det dags ;)

Jasså?He,he.Hm, ja det låter enklare än vad det är.
Tack för tipset!:)

Spirit115 skrev:
Jasså?He,he.Hm, ja det låter enklare än vad det är.
Tack för tipset!:)

allt är egentligen rätt logiskt och första regeln : det finns inga regler!
Man måste hitta ett sätt som funkar på sin häst

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 580
Senast: Edla
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
594
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur