Nån som vet vad "Content.IE5" är?

sussisus

Trådstartare
Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Det ligger som en undermapp till Internet Temporary Files.
Frågan är om jag kan plocka bort det ("det" är på ca 15 Mb) utan problem - eller rasar hela datorn ihop om jag tar bort programmet?

Tur att det finns kunnigt folk här, jag är hopplös på att fixa med datorn. :crazy:
Jag kan defragmentera hårddiskarna, och gör det ganska ofta - men jag borde bli bättre på att kunna urskilja program jag måste ha kvar och såna som kan/ska skickas till papperskorgen...

Susanne
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Bara ta bort det.
Det är temp internet filer.
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Den mappen är IE:s cache. storleken på den bestämmer du i verktyg -> internetalternativ -> temporary internet files -> inställningar.

du kan ta bort den om du vill, men den kommer ju alltid tillbaka när du surfar, så du tjänar inget på det.
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Men innehållet kan väl tas bort?
Man skall väl alltid rensa bort sina internet temp med gämna mellanrum???
Det enda som kommer tillbaka är ju huvudmappen, och de sidor man sedan besöker.
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

man kan ta bort det om man vill. men man måste inte. man har ju ändå reglerat storleken på temp-mappen, då det tas ju automagiskt bort allt eftersom. enda anledningen att rensa bland tempfilerna manuellt så som jag ser det är om man gör saker man inte vill att partnern som använder samma dator ska få veta eller om man tillfälligt behöver det utrymme på disken som används av temp-katalogen.

vad har du hört för anledningar till att rensa i tempmappen? *nyfiken*
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Har ju ingen partner som kan luska i min dator :smirk:
Däremot har min storebror sagt att det kan vara bra att rensa där ibland.
Om inte så det ju bra att rensa bort allt onödigt när man ska bränna lite cd (som nu när jag bränner in alla cd-singlar - ajdå, avslöjad på eget grepp :o :D) - men min c-hårddisk har mindre minne än d-hårddisken (ja, jag vet, det går att föra över minne - på nåt sätt :smirk:).
Jag rensar även den "vanliga" temp-filen mellan varven.
Gillar inte när onödiga saker ligger kvar och tar minne :(
 
Re: Nån som vet vad \"Content.IE5\" är?

Spionprogram t.e.x.
Det är ju inte bara snälla filer som vilar där *ASG*
Visst kan man rensa med diskrensning, men hör till de
gamla användarna som vill se vad jag tar bort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Samhälle Bästa Bukefalister! Lång tid har gått sedan jag vistades här dagligen och stundligen, men jag hoppas att några av er ändå minns mig. Att...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: Sofiplopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp