Xp eller 7? Och hur nedgradera bråkig Vista?

Sv: Xp eller 7? Och hur nedgradera bråkig Vista?

Jag gör inte jättemycket annat på den men ja den kan sega ur när jag t.ex sitter med foderstatsprogrammet eller photoshop, men det är inte lika vanligt.
Men blåskärmen har kommit även när jag suttit och skrivit i OpenOffice (en gång).
 
Sv: Xp eller 7? Och hur nedgradera bråkig Vista?

Jag lånar tråden lite med en fundering..

Vi har två bärbara datorer med vista som fungerar uselt. Sen har vi numera en stationär dator som det aldrig är problem med. Jag har alltid trott att det är vista i denna dator och undrat varför den fungerar så bra jämfört med de två bärbara, men kan det vara så att det är windows 7 i den? Finns det något sätt att kolla?

(köpte den halvbegagnad av en bekant, fick med alla program varför jag inte har så bra koll på vad det egentligen är i)
 
Sv: Xp eller 7? Och hur nedgradera bråkig Vista?

Win 7 skiljer sig utseendemässigt en del från Vista, så troligtvis är det Vista om du inte ser någon skillnad. Vista är inte dåligt operativsystem, även om det har funnits en del problem med det, så det är inte alls konstigt om det rullar på bra på någon dator. ;) En anledning till att det fungerar bättre på den stationära än på de bärbara ni har kan vara att den stationära kanske har mer RAM-minne? Stationära datorer är generellt mer kraftfulla än bärbara i samma prisklass eftersom utrymmeskraven sätter sina begränsningar i de bärbara.

Men om du vill kolla så gå in på kontrollpanelen och leta efter "System", där står vilket operativsystem som är installerat (och lite annan information om datorn som kan vara bra att veta).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det något annat sätt att få igång den? Datorn är rensad och jag behöver installera webkameran igen tror jag, men jag hittar...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: tim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp