Nån som vet???

Sv: Nån som vet???

Vilka märken har ordentligt framskurna kåpor..? o ja vill bara påminna om att jag har berättat vad de e för ponny & att ja inte rider henne längre!

Försök se det som att vi i all ödmjukhet försöker att hjälpa varandra, även om det sker över nätet. Alla som har haft problem med att hitta rätt sadel har lärt sig något av resan. Alla har något att tillföra. Sedan är det som alltid hästägarens ansvar att se till det bästa för sin häst. Att som ideligen görs i dessa sadeltrådar hänvisa till att anlita sadelutprovare är ett gott råd under förutsättning att det finns duktiga sadelutprovare som det är möjligt att ta sig till. Alla som kallar sig sadelutprovare är inte bra. Det är även då hästägarens ansvar att se att det sadelutprovaren säger , det stämmer inte. Hur man än vänder och vrider på det så är det alltid jag som ansvarar för hästen som ansvarar för att hästen har en passande sadel. Kan jag få tips eller lära mig något via nätet eller en bok eller att prata med andra så tar jag till mig det och det är fortfrande mitt ansvar som hästägare hur jag förvaltar de tips jag fått. Så jag för min del skulle uppsakatt om det i dessa sadelutprovartrådar blev att handla mera om de konkreta erfarenheter man har gjort. Och mycket mindre av personliga bedömningar av vem man ska lyssna på, för vem jag lyssnar på det avgör jag själv. Förhoppningsvis är det hästen jag lyssnar mest på.;)

Jossan_92 skrev:
Blev lite förvånad att ingen nämde Jacson el Globus...

Nu blir jag lite stött...:mad: :D

Så här skrev jag i mitt första inlägg:

Kan du säga om ryggen är svankig eller rak, kort eller lång? Den ser rätt kort ut så ett tips vore väl kanske en Globus-sadel. Men det är helt och hållet en supergissning.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 899
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka