Nån vinter vante som håller kylan bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 081
L

linabergmer

Nån som har köpt någon vante till vintern som håller kylan bra? O vilket pris?

Jag har CRW vinterhandskar från Hööks. De finns med 3 eller 5 fingrar, varma och gosiga!

Jag har funderat på dom, men visste inte om dom hålller kylan...

Jag fryser sällan om händerna så jag har fleecehandskar från Granngården. Är det kallt och blött har jag ett par termohandskar som är tål väta.. har ingen aning om märket dessvärre... :crazy:

skinnvantar med fårskinn i fodret...ingen blåst och ingen kyla kommer in :smirk: finns ju även i tunare variant så du kan rida med dom

Köp några vantar med gore-tex i. Superbra! Kolla i sportaffärer. Såg några på rea för ett tag sedan: 199 kr. I vanliga fall kostar de nog dubbelt så mycket.

Jag har trefingersmodellen och den är underbar :bow: I stort sett vattentäta så de är räddare i nöden när man slaskar med vattenhinkar under vinterhalvåret! :bump:

Fast ridkomforten är kanske inte såååå imponerande men man är varm iaf...

Jag har köpt ett par Roeckel som är vinterfodrade :love: Än så länge har jag inte frusit om fingrarna och jag brukar vara jättefrusen!

Jag har ett par skinnhandskar (CRW) från hööks, 229:- och håller värmen jättebra! Har även ullvantarna som finns där, men vinden blåser rakt igenom dom om man galopperar.

MVH/ Zanna :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
293
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
915
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna