När antibiotikan inte hjälper...

Sv: När antibiotikan inte hjälper...

5.6 kg hund fick 5 mg/dag = 0,9 mg/kg. Det var då uppdelat på 2 doser/dag. Min fick drygt 1.7 mg/kg i en dos på en gång, dvs nästan dubbelt så hög. Så om din hund inte mått dåligt av den dosen finns det ju så att säga utrymme att prova höja kortisonet. Om man får biverkningar då på prednisolon så kan man prova byta till medrol som oftast ger färre biverkningar.

Du kan ju prata med vet om det, jag skulle hellre prova det än att ge något av de mer 'starka' grejerna..

Sv: När antibiotikan inte hjälper...

5.6 kg hund fick 5 mg/dag = 0,9 mg/kg. Det var då uppdelat på 2 doser/dag. Min fick drygt 1.7 mg/kg i en dos på en gång, dvs nästan dubbelt så hög. Så om din hund inte mått dåligt av den dosen finns det ju så att säga utrymme att prova höja kortisonet. Om man får biverkningar då på prednisolon så kan man prova byta till medrol som oftast ger färre biverkningar.

Du kan ju prata med vet om det, jag skulle hellre prova det än att ge något av de mer 'starka' grejerna..

tack för tipset. ska höra med henne imorgon hur vi ska gå till väga.

---------------------
förrresten, är det någon som vet om vet. kan skriva e-recept?

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 908
Senast: tanten
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
497
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka