dressyrtjejen
Trådstartare
Vid vilken ålder ungefär tycker ni att ni har märkt att era hundar har blivit "gamla", dvs att de BÖRJAR att inte längre kunna hänga med som vanligt, orka osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte så kunnig på området men det kanske också beror på rasen?
Min syster upplever att hennes långhåriga collie har svårt att hänga med redan och hon blir 6 i år. Sägs att det inte är alls ovanligt på den rasen.
Rix började bli gammal under fjolårshösten viket märktes på att han efter en dags älgjakt behöver en dags vila för att orka med en heldag till fullt ut.
Men än har han nog några goda jaktår i kroppen, trots att han är inne på 11'e året. Han är ju frisk och fräsch om man undantar de små men han har efter sin kollision med tåget för snart 2½ år sedan.
Jag är inte så kunnig på området men det kanske också beror på rasen?
Min syster upplever att hennes långhåriga collie har svårt att hänga med redan och hon blir 6 i år. Sägs att det inte är alls ovanligt på den rasen.
Men det låter helt barockt, långhåriga collies har inte ens någon extrem fysik. Jag hade tagit hunden till veterinären bums.
.
Fast det är nog inte barockt, vi har haft väldigt mycket långhåriga collies i området där mina föräldrar bor och samtliga har varit riktigt "gamla" när dom varit iaf 8 år.