När dom växer?

Domino_s

Trådstartare
Min 5-åring är igång och växer nu igen....hon är just nu mellan 1.57-1.60.... Hon är några cm högre bak....

Vad gjorde ni/gör ni när era växer...några bra träningstips...

Jag vill ju inte rida i mer än att jag skrittar henne barbacka...vill inte slita på henne...Men p g a att hon ha fång så vill jag inte ställa av henne heller....(vet. tyckte inte de heller)....

Koom gärna med förslag om vad ni gjorde....

//Domino

Sv: När dom växer?

Finns massor man kan göra utan att behöva sitta på dem. Promenera, klättra i skogen, ut och springa tillsammans, tömköra, longera, dra stock i skogen om man har tillgång till det, köra den o.s.v. Sen finns det ju en massa övningar för att träna psyket. Man kan öva "läskiga" saker, gå över broar och pressenningar, låta hästen löshoppa små hinder, gå över bommar m.m. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 507
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 847
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka