När går det över?

hvala

Trådstartare
Ni som haft småttingar som pillar på allt, när har det gått över?
Vi har en 14-månaders hemma som inte kan låta någonting vara, tillsägelser biter inte och vi kan inte punktmarkera honom varje sekund. Jag kan skriva hur mycket som helst om hans påhitt. Det senaste är att han skruvar ur glödlampor och går iväg med (vi har installerat jordfelsbrytare tack och lov). Är det någon som känner igen sig? När går det över? O_o
 
Den värsta pillåldern har gått över vid 3 års ålder och det verkar stämma på flera barn i min närhet också :) Jag och maken brukar säga att 3 år är en magisk ålder då man kan slappna av lite mer och barnet har blivit ett barn istället för en bäbis :p
 
  • Gilla
Reactions: ako
Min lilla är 2 år och 4 månader, han var likadan. Tyvärr är han fortfarande vääääldigt pillrig men på helt andra saker nu än innan. Äldsta sonen var likadan, där gav det med sig runt 3 år, så jag håller tummarna för att det gör det även för den yngsta så man återställa hemmet igen :D
 
@FengurLaugar @Whisperia86 tack för svar, men åh vad långt det känns till 3 år :p Vi får nog bli minimalister så det inte finns så mycket att pilla på. Men lampor vill vi ju gärna ha förstås! Och det hade varit trevligt nu till vintern om han lät bli att stänga av elementen.
 
Vår 18månaders var otroligt pillig på allt! Och ju mer vi sa till honom desto pilligare blev han.. Så nu säger vi bara till om det är nåt som är direkt olämpligt och då verkar han nöja sej med att titta lite försiktigt för att sen göranåt annat. Förhoppningsvis håller det i sej.
 
Hehehe. It's only begun ;) nej men barn är ju olika. Vissa proklamerar ju nöjt (och gärna lite nedlåtande) att deras de sa minsann nej en gång och sen har deras barn aaaaldrig pillat och de kan inte förstååå folk som plockar bort och barnsäkrar i hemmet. För egen del har jag inte fått såna barn :laugh: men nån gång runt 3 har det nog börjat lugna sig iallafall.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Min snart sexåring har inte slutat pilla (eller stoppa saker i munnen) än... och hans 7,5åriga storebror har egentligen aldrig börjat. Så individuellt skulle jag vilja säga. Men det brukar ju stå från tre år på saker som innehåller smådelar, så jag antar att det är där någonstans som ses som normalt. ;)
 
Går över ? O_o Min blivande 14 åring pillar fortfarande på saker i affärer eller här hemma. Rätt som det är så kan det fattas en glödlampa uppe, den hittar man på hans rum eftersom hans gått sönder och han behövde en glödlampa :cautious: Vår 2,5 åring kan fortfarande ibland stoppa lego, pengar osv i munnen och kan pilla kontrollen i tusen delar på en millisekund. Så jag tänker att hela saker har jag nog den dagen som de är utflugna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 753
Senast: Angel
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
37 743

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp