Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bettysmatte skrev:Nej, självklart har jag inga tankar på att gå ifrån hästen, men jag TROR att hon tramsar mindre om hon står uppbunden och jag står brevid och kanske kliar lite. Rädd är hon inte det minsta, men som sagt en liten tramsa, det är hon!
mackan skrev:Både och.
Hästar som är oroliga i stallgången eller inte helt säkra har jag hållt, sen har jag jobbat framåt så att de stått uppbundna och jag stått brevid, sen har jag dragit mig därifrån och de står själva uppbundna.
allt beror på hästen och hur den är i stallgången och uppbunden.
med en häst som inte är 100 skulle jag aldrig utsätta varken hovslagaren eller hästen för ett ev. scenario i stallgången där hästen blir rädd och slänger sig. tills man är så säker på hästen som det går står man brevid.
man kan slå hjäl tiden med en massa trevligt skvaller och skitsnack med hovis, om man har en så trevlig en som jag. dessutom ett ypperligt tillfälle att fråga om hovarna, hur och varför den skos som den gör, hur hovslagaren tänker, och rent allmänt - lära sig mera om hovvård!
bettysmatte skrev:... har ni då hästarna uppbundna, eller håller ni dem på stallgången (eller var ni nu är och skor)?
Tja hovis tycker nog att man är jobbigman kan slå hjäl tiden med en massa trevligt skvaller och skitsnack med hovis, om man har en så trevlig en som jag. dessutom ett ypperligt tillfälle att fråga om hovarna, hur och varför den skos som den gör, hur hovslagaren tänker, och rent allmänt - lära sig mera om hovvård!
Mitrolle skrev:Mina båda står uppbundna på linor i gången. Förut när unghästen var yngre hade jag ena sidan lös och grimskaft i grimman ifall hon skulle tappa balansen.