Sv: När kan man lämna barnet ensamt???
Ja, det är intressat att diskutera, men kanske inte i detta sammanhanget. Själv hade jag gärna adopterat istället för att få biologiskt egna barn, men eftersom det senare funkade och är så billigt
så fick det bli så.
På tal om böcker om barnuppfostran så har jag svårt för Jesper Juul. I någon av de första kapitlen beskriver han hur en förälder slår sitt barn, för att sedan berätta att detta var minsann ett felaktigt beteende. Jasså ÄR det?
Jag kände mig förolämpad som förälder, och måste han ta till sådana drastiska exempel så kände mig inte längre som en målgrupp.
Nej, givetvis är det inte superduperintressant om hon hade 9 eller 12 barn, men det var mest för att jag hade för mig att det var 12 och blev lite fundersam.
Att döma är att ta i, men jag undrar lite över varför kvinnor i västvärlden skaffar så många barn när man faktiskt idag har möjlighet att välja. Såklart är det en fråga för varje enskilt par, men jag tycker det är märkligt och faktiskt en smula onödigt med tanke på befolkningsutvecklingen och miljöproblemen som vi står inför. Naturligtvis skulle jag inte säga det till en familj med många barn, självklart inte, men som samhällsfenomen är det en intressant fråga att diskutera tycker jag.
Ja, det är intressat att diskutera, men kanske inte i detta sammanhanget. Själv hade jag gärna adopterat istället för att få biologiskt egna barn, men eftersom det senare funkade och är så billigt
På tal om böcker om barnuppfostran så har jag svårt för Jesper Juul. I någon av de första kapitlen beskriver han hur en förälder slår sitt barn, för att sedan berätta att detta var minsann ett felaktigt beteende. Jasså ÄR det?
Jag kände mig förolämpad som förälder, och måste han ta till sådana drastiska exempel så kände mig inte längre som en målgrupp.