När läraren skrivit fel i tentan

kolblakkur

Trådstartare
Sitter med en omtenta över helgen. Givetvis upptäckte vi studenter igår kväll att läraren skrivit fel. På två frågor syftar hen på information som ges i frågorna h) och j). Det är bara det att dessa frågor finns inte! Nu har jag försökt att svara på det så gott det går, men är det någon som vet hur det fungerar i såna här fall? Kan man få fel på dessa frågor, även om läraren skrivit fel i frågan? Måste verkligen ha godkänt på tentan, då jag annars ej får läsa sista kursen = ingen examen :(

Jag har inte varit med om exakt samma scenario men när jag läste en kurs där informationen kring en fråga kom för nära in på tentatillfället så ströks den frågan och poänggränserna räknades om (60% rätt för godkänt är det som gällt på min utbildning) och jag skulle gissa att det blir något liknande för er :)

Sitter med en omtenta över helgen. Givetvis upptäckte vi studenter igår kväll att läraren skrivit fel. På två frågor syftar hen på information som ges i frågorna h) och j). Det är bara det att dessa frågor finns inte! Nu har jag försökt att svara på det så gott det går, men är det någon som vet hur det fungerar i såna här fall? Kan man få fel på dessa frågor, även om läraren skrivit fel i frågan? Måste verkligen ha godkänt på tentan, då jag annars ej får läsa sista kursen = ingen examen :(
Kan du inte ringa till läraren då? Bättre att störa på lördagkvällen än att få underkänt på tentan på grund av missförstånd/ felskrivning.

Är frågan oklar på våra tentor ska vi redogöra för vilka förutsättningar vi utgår ifrån och så svara utifrån det, det brukar bli godkänt om svaret är vettigt och läraren inser vad den gjort. Kan du göra något sånt eller har du så lite info att inte ens det går?

Det värsta jag sett var en lärare som VERKLIGEN haft otur när han tänkte och skrev en fråga som fullständigt motsade sig självt. Jag skrev att det omöjligt går att svara på och förklarade paradoxen. Det fick jag godkänt på medan kursare som faktiskt försökte svara trots den oklara frågeställningen blev underkända.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 457
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 874
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 825
Senast: Ramona
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka