Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi rekryterade stort häromåret och då fick vi förstås in en större grupp yngre medarbetare. Det fick statistiken över korttidsfrånvaro att fullständigt slå i taket.
Så var fallet när jag jobbade bland lite mer högutbildad personal. De yngre vågade helt enkelt inte ha frånvaro, och jobbade och slet oavsett skick.
Jaha ja då var det vabbardag igen dåVisst är det väl måndagar som man helst vill vara ledig från jobbet? Jag menar helgen kanske var jobbig och man är ibland så där lite halv o halv trött och egentligen inte har nån lust att gå till jobbet. Slösa på semesterdagar vill man kanske inte göra en sådan gång. Så jag har märkt att då vabbar folk istället på måndagen o så är dom tillbaka på tisdagen![]()
Sv: När man vill vara ledig
Men även här krävs det högre utbildning för att få jobb. För nästan alla tjänster hos oss krävs det att man är ekonom eller jurist. Jag har lust att maila Handels och föreslå att de ska ha "Arbetsmoral 7,5hp" som kurs nästa år.
Är pengarna slut nuVi har som tur är inga måndagssjuka på mitt jobbå själv är jag ledig typ varje måndag ....idag för att jag har jobbat hela helgen o nästa måndag börjar jag kl 22 ...and so on
![]()
Men man har väl inte rätt att vabba bara för att dagiset stänger ner en klämdagHär vabbas det flitigt bland småbarnsföräldrar framförallt på klämmdagarna :/
Det där är väldigt konstig inställningDäremot har jag också märkt en attityd hos småbarnsföräldrar att alla ska ställa upp för dem. Tex om jag är sjuk kommer ingen göra mitt jobb men om de vabbar så förväntar de sig att alla gör deras jobb eller ställer upp för dem.
Då var dom tillbaka då. Det var väl skönt med lite ledighetPengar tar väl aldrig slut![]()
Det där är väldigt konstig inställning. För om du skulle vilja gå tidigare en dag o frågar en förälder om denne kan fixa till det som är kvar så blir det kalla handen från föräldern som skyller på att nä det hinner jag inte måste till dagiset o hämta ungen. Men den ungen kan gott sitta kvar 10 min på dagiset det gör liksom inget. Men föräldrar skyller ju det mesta på ungarna för att så fort som fan slippa jobbet