Sv: när ni köpte hus..
Vi letade hus/gård i 7-8 månder innan vi hittade ett. Vi hade en budget begränsad till 500 000 kr så jag insåg ganska fort att någon vräkig gård blev det inte. Vi kollade på allt från Gamla nerlagda affärer, 80-tals villor, sommarstugor, församlingshem, ja allt som passade vår budget.
Vi sökte ett äldre hus med lite mer mark till gärna väldigt öde och med plats för stall.
Efter att ha varit på visning i ett ganska tråkigt hus bestämde vi oss för att åka upp och kolla på ett annat hus, ett gult eternit hus (jag ville absolut inte ha eternit) När vi kom upp dit insåg vi att här vill vi bo!
Vi ringde mäklaren direkt och hon gav oss lov att gå in i huset och kika ensamma.
På plussidan var:
+rätt pris
+lite mer mark och möjlighet att arrendera ytterligare
+inflyttning kunde ske omgående
+nya vitvaror
+nyare vedpanna
+uthus med möjlighet för stall
+6rok
+äldre hus
På minuset kom:
-eternitfasad
-en toalett i hela huset
-mordeniserat på 50-talet
-ladugård avstyckad
-inte fullt så öde som vi hoppats...
-litet kök
Men trots detta bestämde vi oss att vi skulle ha huset så 1½ vecka senare var det vårt och uppfräschning började samma dag som kontrakten var färdiga. Kommer ihåg jag stod på trappan med penslar och färg och bara väntade på telefonsamtalet att huset var vårt.
Vi var redo att kompromissa endel då vi insåg att våra möjligheter var ganska begränsade med vår ynkliga budget. Och det har jag aldrig ångrat! Älskar huset och byn vi bor i! Visst det vore kul med mer mark och större stall osv. men man kan inte få allt och så länge man lever finns det möjligheter!!!
mäklarbilden som fick mig till att bli riktigt nyfiken: