När ska man löshoppa?

Ainon

Trådstartare
Hur pass igångsatt bör hästen vara innan man löshoppar den?
Det är ju inte samma sak som att hoppa uppsuttet....

Tänkte löshoppa min kille över några småhinder (50-60cm kanske) för att han ska få lite ordentlig gympa och variation i träningen (ahn blir lätt uttråkad) men frågan är om jag bör vänta tills han är mer eller fullt igångsatt....

Sv: När ska man löshoppa?

Jag longer hoppade min kille idag. han har varit igång i drygt två månader och fick galoppera första gången nu i veckan. Men det beror väl på hur mycket och högt man hoppar oxå. Min fick gå över en massa bommar och avslutade med 4:a hopp på 50-60cm.

Sv: När ska man löshoppa?

lite löshoppning gör man ju ofta på hästar sen de var små, så speciellt igångsatta under ryttare är de ju knappast då. Men man får ju använda sitt sunda förnuft att kanske inte hoppa hur höga hinder och hur mycket som helst varje gång.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 999
Senast: lirco11
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 681
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur