när ska ni "brodda av" hästen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Zandora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 380
Sv: när ska ni "brodda av" hästen?

nää men hästen hade väl travskor tyckte jag att det stod och dom e inte lika tjocka osv som ridskor...

Min går med skor med broddhål i året runt, behöver kunna broddar på sommaren också vid hoppning på gräs osv.

Inga snösulor alls denna vinter, broddarna har på och av sedan i november.

Tog av broddarna för ca 3 veckor sedan, men har fortfardne broddhål kvar i skorna eftersom man aldrig vet hur vädret är + gräs hoppning som näms tidigare =)

Det beror ju på hur hästen är benad också. Min som är intåad fram sliter hur mycket som helst på nolltid. Har bytt till blindbrodd i tårna då skorna ska sitta i sex veckor till, så jag slipper krångla med extra skoning när/om framskorna går av.

Ok. de verkar som att de nog beror på var i landet man bor :)

Liknande trådar

Hästvård Min ponny lyckades skära sig på nosryggen ändå till benet och har blivit sydd. Jag fick ta hem honom igår å självklart lyckades han...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: MiniLi
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 181
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 352
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka