när "skall" man avmaska?

Sv: när "skall" man avmaska?

Tack Madick!

Inte vet jag heller varför jag fick all den felaktiga infon riktad just till mig heller..

Pulkaskurk: Vore ju drömmen om alla vet. kunde vara så noggranna. Tror inte jag träffat en enda so far, tyvärr. Det räcker med att säga att man träckprovat och vad man hade så har man maskmedel. Eller ännu läskigare: det räcker med att säga att man vill avmaska så har man maskmedel..

/Lavinia, vars förra häst inte spred mask alls (på 7 år) och vars nuvarande sprider mindre och mindre för varje år, men ändock sprider och därför maskas varje år enligt medlens intervall.

Sv: när "skall" man avmaska?

Varför tycker du att träckprov behövs på vintern?

De direktiv jag fått från SVA är att det är totalt onödigt och ett problem att en del tar träckprov förtidigt på säsongen och får därmed fel svar.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 161
Senast: Egonson_
·
Hästvård Avmaskning är i första hand för att skydda markerna. Alla avmaskningsmedel är receptbelagda. För att få ut recept måste veterinären... 80 81 82
Svar
1 635
· Visningar
171 772
Senast: LenaH
·
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 549
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har ett 18-årigt fullblod som envisas med att att ha en liten mängd blodmask vart år på träckprovet. I år har alla övriga 5 hästar här...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka