Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Mystiskt! Det där är en av få förförelsemetoder jag känner till och den har ofta funkat. Både när jag har praktiserat den och när den andra har praktiserat den.

Särskilt uppskattar jag om manliga dejter förför snarare genom att visa sig själva lite sårbara (tex genom att ta av tröjan) än genom att kasta sig över mig och därvid göra mig lite sårbar.

Det gäller nog alla kontakter egentligen: det är fint att inleda med att lämna ut sig lite istället för att kräva (eller bara vänta).

Särskilt uppskattar jag om manliga dejter förför snarare genom att visa sig själva lite sårbara (tex genom att ta av tröjan) än genom att kasta sig över mig och därvid göra mig lite sårbar.

I min värld brukar det vara ömsesidig förförelse. Ingen lämnar ut sig åt den andra, ingen blir sårbar för den andra, utan båda lämnar ut sig och blir sårbara, tillsammans.

Jag tycker ditt inlägg antyder att du tycker om att vara dominant och ha makt över andra människor.

Senast ändrad:

Mystiskt! Det där är en av få förförelsemetoder jag känner till och den har ofta funkat. Både när jag har praktiserat den och när den andra har praktiserat den.

Nu blev jag nyfiken.
Ponera att en man hade gjort en motsvarande manöver mot en kvinna, som lika tydligt visat att hon inte alls varit bekväm i situationen - hade du då lagt pannan i samma veck, och tankfullt sagt ut samma sak i tomma forumintet;

"Mystiskt! Det där är en av få förförelsemetoder jag känner till och den har ofta funkat."

Jag tycker ditt inlägg antyder att du tycker om att vara dominant och ha makt över andra människor.

Närå, men första gången någon förför någon, så är det enligt min erfarenhet inte så ovanligt att det är den enas initiativ/vilja som till sist blir synligt för den andra/båda.

I mer ingångna relationer ser det ju annorlunda ut. Där vet man ju att man har en sexuell relation, så det handlar inte så mycket om huruvida den andra vill ha sex med just mig, utan mer om tillfället är det rätta.

"Mystiskt! Det där är en av få förförelsemetoder jag känner till och den har ofta funkat."

Vad jag vet sa Sleepy inte så och jag har inte heller föreslagit att någon skulle säga så. Att du inte kunde se det lätt skämtsamma i inläggen kring det här, kan jag inte göra något åt.

Om någon jag inte vill ska förföra mig ändå försöker göra det, föredrar jag nog om vederbörande snarare drar av sin egen tröja än min, faktiskt.

Med tanke på vilka män som varit rätt aktiva på forumet på sistone, skulle jag tänka mig noga för innan jag kommenterade ett förförelseförsök överhuvudtaget. Och jag gör rätt stor skillnad på person och person, oavsett kön. Ju mansgrisigare någon visar sig, desto mindre lättsinne från min sida.

Sleepy har inte visat sig vare sig mansgrisig eller grisig på annat vis.

Senast ändrad:

Jag tycker hela den här "sätta sig i knät och ta av sig tröjan"-grejen är så löjlig faktiskt. Den förutsätter att alla män uppskattar det, och att det är helt okej att sätta folk i snorjobbiga situationer (hur kul och lätt är det att nobba nån som står där alldeles sårbar med tuttarna i vädret?) bara för att de är män. För så är det ju - män SKA ju uppskatta sånt för ALLA män vill ha sex JÄMT och säger de nej är det så himla märkligt.

Som det här astråkiga skämtet om vad man ska ge sin man i present. "Show up naked. Bring beer" Åhåhåhåhåååå för alla män gillar tuttar sex och öl. Den har vi ju aldrig hört förut!

Som det här astråkiga skämtet om vad man ska ge sin man i present. "Show up naked. Bring beer" Åhåhåhåhåååå för alla män gillar tuttar sex och öl. Den har vi ju aldrig hört förut!

Alla män gillar nog inte tuttar sex och öl men man nog inte helt fel ute, statistiskt sett ;)

Jo, men det är ju liksom inte kul för det. Kan jag tycka. Dårå :p Saaaaaaaamma skämt år ut och år in.

Visserligen skulle jag nog hellre skjuta mig än köra tröjantricket men: vad Silverkedjan menade en gång i tiden var nog inte att man skulle använda det som testballong på om han ville eller inte. Utan mer som ett sätt att putta situationen över kanten i det där underbara darrande läget då båda VET att det kommer att hända, men ingen vågar vara först.:D

Vad jag vet sa Sleepy inte så och jag har inte heller föreslagit att någon skulle säga så. Att du inte kunde se det lätt skämtsamma i inläggen kring det här, kan jag inte göra något åt.
Nu var det ju tyvärr just exakt så du sade - skämtsamt, eller inte skämtsamt - i inlägg #1841. Och jag undrade om du hade sagt så - skämtsamt, eller inte skämtsamt - i en omvänd situation, beskriven som den som Sleepys.

Så kanske det var. Jag har bara sett det repeteras tusen och en gånger. Och när nån säger "jag vet inte hur jag ska göra för att visa att jag är intresserad" så har både Silverkedjan och andra skrivit att människan ska sätta sig i knät på snubben och ta av sig tröjan.

Schysst värre kan jag tycka.

Hah , kan se Buketråden framför mig. En tjej träffar någon hon snackat med på nätet: så drar han ner byxan och sätter sig i tjejens knä. Buke rasar. Men det är okej att en tjej tar av sig tröjan och sätter sig i killens knä. Nä, känns lite konstigt faktiskt. Det kan ju faktiskt vara så att man misstolkar situationen och då är det sexuella trakasserier :)

KL

Mannan på dejten som jag blev intresserad av men som inte alls blev detsamma - jag misstänker att jag har hört honom på radio?

Det är rätt intressant - alla våra diskussionen har hängt kvar hos mig. Jag påminns om vad vi pratade och de intressanta saker vi kom fram till. Han satte nån form av avtryck som jag fortsatt bär med mig. En intressant person och personlighet helt enkelt.

Lyssnade på radiopsykologen och tror att han var med. En del fakta förvrängda (Jag hade gjort likadant om jag skulle vika ut mig i radio) men vissa väsentliga saker stämde väldigt väl. Hanär ibnte någon sorglig person. Men mångbottnad och klok.

Lite ledsamt att jag inte fick ha en så mångfacetterad och intressant person i mitt liv.

För mig var det ett naturligt steg i soffmyset, bara. :)

hu.
Sååååå mycket jag har tänkt över detta.

Om jag skulle göra så skulle jag se till att sätta på honom en ögonbindel först? Önskar att jag kunde vara så säker på min kropp att jag vill göra så.

Om en man skulle göra motsvarande skulle jag sannolikt resa mig och gå. :crazy:

Om någon kvinna som jag inte kände speciellt väl skulle göra så mot mig så skulle jag garanterat gå därifrån.
Det är just därför jag tipsade om att man kanske inte ska ta såna initiativ med den blyge mannen. Det som kändes naturligt för mig var chockerande och oväntat för honom. Dock uppskattat, kan jag tillägga; bara lite för mycket att hantera - och det är ok. Alla är vi olika.

Ni kan inte fortsätta kontakten och vara vänner då?

Vem vet hur saker och ting sen utvecklar sig;) Fina och intressanta vänner kan man ju inte få för många!!

Som en del av soffmys om vi hade kommit så långt i en relation är det helt OK. Jag uppfattade det som om det var tänkt som ett sätt att ta det första steget för att visa intresse. Anledningen till att jag skulle avlägsna mig är att jag skulle uppfatta någon som gör så för att visa intresse som socialt inkompetent, inte på grund av att jag skulle vara blyg.

Jag är inte singel på grund av blyghet, jag tror att ingen som känner mig skulle komma på tanken att beskriva mig som blyg.

Visserligen skulle jag nog hellre skjuta mig än köra tröjantricket men: vad Silverkedjan menade en gång i tiden var nog inte att man skulle använda det som testballong på om han ville eller inte. Utan mer som ett sätt att putta situationen över kanten i det där underbara darrande läget då båda VET att det kommer att hända, men ingen vågar vara först.:D

Jag har kört det, ena gången bokstavligt talat och min uppfattning är tipset egentligen är ungefär som du gör.

Att man är den som vågar ta steget och visa att man är attraherad istället för att vänta och hoppas att den andre är tankeläsare och ska upptäcka ens intresse och göra något åt det.
Allra helst samtidigt som man startar trådar på buke "varför gör han så" "tror ni han tänker si" "Hur ska jag få honom att...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 314
Senast: Palermo
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 384
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 028
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 558
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka