Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Huntress skrev:Det absolut bästa tipset är att låta täckesbitaren gå i en egen hage.
Annars så funkar väl No-bite cream sådär, det luktar och smakar förj*vligt i alla fall!
Mvh Huntress![]()
Hur gör du med saltet?samtson skrev:Har ingen direkt erfarenhet, men hjortronsalt? Det luktar ju inte hallon och smakar nog inte hjortron heller.... Kanske ett lite billigare alternativ?
Åh Tabasco skulle jag ha velat testa när våra unghingstar (dåvarande) gick med min rakade&täckade valack. Han täcken såg inte kul ut och antibit hjälpte inte ett smack.knoppan skrev:Tabasco är oslagbart. Det blir inga bestående fläckar och smaken behöver jag nog inte beskriva.
Snåla inte utan häll på ordentligt.![]()
Hjälper inte det så finns det nog inget som hjälper.
mackan skrev:Håller inte med. Det är människorna som väljer att sätta på hästarna täcken och stå i vinterhagar där det ju inte brukar finnas så jättemycket att göra jämfört med sommar hagarna. Att isolera en häst för att den biter på sina kompisars täcken tycker jag därför är fel, det är inte hästen som skapat situationen. Och då VET jag hur vansinnigt dyrt och irriterande det är att få täckena sönderbitna, men det är ändå inte motivation att isolera hästen till ensamhage.
Har använt no-bite och tycker väl att det funkar sådär.....