nätta stålhätteskor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 3 935
T

Tind

Nu vill jag ha tips på vad det finns för nätta stålhätteskor. Har kollat runt på internet men det är svårt att se hur pass nätta/klumpiga dom är. Ska till skandinavium nästa vecka och hade tänkt att kolla då, men några tips är alltid bra!:)

Sv: nätta stålhätteskor

Jag har Mountain Horse men de är väldigt tunga, får superont i smalbenen av att gå med dem. Definitivt inga promenadskor men duger fint att rida i och i dagligt stallarbete.

Men, inte nätta osm sagt om du vill veta vad du inte behöver titta på, om du vill ha nätta skor :D

Har inte typ Graninge några med aluminiumhätta?

Titta på arbetsskor, alltså inte ridskor utan riktiga arbetskor man har i idustrier mm. Jag tycker att många av dem är mkt nättare än ridskor.

Jag håller med om att Graninges och även MH's är klumpiga, vill ha lite nättare. Har just nu ett par från h**ks, de har tyvärr gått sönder annars var de okej men inte mer på "klumpfronten";)

H**ks är inte aktuella igen då de var i lite för dålig kvalitet för att gås i ca 10 timmar om dan.

Det var ju endå inte så dyrt, någon annan som har erfarenhet av dom? =)

Har haft flera par. Riktigt bra att gå i länge (även om man som jag har svårt att hitta skor man inte får ont i ryggen av att gå i hela dagen)

De kan dock kännas lite klumpiga ibland när man ska rida. Inga problem med stigbyglar på westernsadel, men aluminiumstigbyglar på en galoppsadel är de lite stora till. Vanlig stigbyglar går det också bra till.

det låter ju för billigt för att vara bra;). Då kan man ju köpa ett par nättare ridskor och ha bara när man rider:)

Borstiq Farm hade tidigare iaf en sko dom kallade Farm boot. En nätt stålhättesko med avsmalnande tå, bra klack och ganska slät sula. Den var framtagen för att fungera som ridsko och inte enbart stallkänga.
Älskade mina, men har tyvärr inte hittat dom igen på senare år.

Dessa från Ariat finns med stålhätta. Jag har dem o de är supersköna, har också hållt väldigt bra. Tyvärr ganska dyra, men absolut värda det!

Mina Joddy Roping har vart jättebra, minns inte vart jag köpte dem eller för hur mycket då de var ett tag sedan men de har hållt jättelänge! Kanske inte säljs längre vad vet jag ;) Googlade men hittade bara en blocketannons..

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 285
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka