Nattkissa?

Sv: Nattkissa?

Sista nattkissen tar jag eller sambon alltid med hunden innan vi ska sova, lägger vi oss tidigare är det förmodligen för att vi ska upp tidigare och då får hon kissa tidigt på morgonen.
Ju längre jag vill sova desto senare får hon kissa, ibland kan det vara vid tre på natten som hon kissar för sista gången.

Min hund är så piffig att hon väcker en när hon är nödig, därför behöver man aldrig undra :D Hon skuttar upp i sängen och börjar pipa om man skulle råka försova sig, däremot är det max fem timmar utan kissning på dagarna, vilket gör mellan 3-5 prommisar om dagen beroende på aktivitet (är vi och badar eller så flera timmar blir det självklart mindre prommisar).
 
Sv: Nattkissa?

Jag går ut sista gången vid 22 30 ca. Då sover dom till 06 30
Det är våra rutiner som fungerar bra.
 
Sv: Nattkissa?

Det handlar inte om blåsans storlek utan om hur urindrivande vätskan är. Te och kaffe får blåsan att fyllas betydligt fortare än vatten.
 
Sv: Nattkissa?

Jag tar alltid sista rastningen med hunden minst en timme innan jag själv ska sova, gärna två. Det finns inte en chans i helvete att jag somnar annars. Sista rastningen brukar därför bli mellan åtta och tio på kvällen när jag kommer hem från jobb eller träning.

Vi går sällan upp före tio på morgonen. Idag sov jag till tolv och hunden hade då rastats vid halv elva kvällen innan.
 
Sv: Nattkissa?

Jag tycker det känns väl tufft för hunden att inte kissa på uppemot 12 timmar. Är man extremt morgonpigg o går ut igen klockan fem, så ok då, mén annars tyckar jag de ska få en chans till innan det är dax att sova. Våra går ut en sista gång precis innan vi lägger oss, alltså någon gång mellan 22-24, och ut vid 7.
 
Sv: Nattkissa?

Håller du dig själv från 20.00 till morgonen?

Oftast; Ja..

Tillägg: handlar inte om att hålla mig, jag behöver helt enkelt inte kissa eftersom jag inte är nödig.

Här går hundarna sällan ut och pinkar efter 21:00 (Undantag när man har bukehundträff dock..) och sedan brukar de flesta kunna masa sig upp runt 08-09 dagen efter för första rundan.

Inte en av hundarna lyfter ens på ögonlocket när husse kliver upp (runt 06:45) och åker till jobbet strax före 07:00.
 
Senast ändrad:
Sv: Nattkissa?

Dom kan väl bli kissnödiga presis som vi .
min lilla tjej 9 mån , vill gå ut tidigt. Fast börjar bli bättre nu.
Jag har mina fasta tider
 
Sv: Nattkissa?

Mina hundar är så funtade att de i så fall säger till att de behöver gå ut. Vilket har hänt nån gång givetvis (de är ju inte robotar) och då får de givetvis gå ut.

Pratar dock generellt sett.
 
Sv: Nattkissa?

Mina säger inte till . Svårt att se på dom när dom vill ut. Ja går ut ofta med dom. Så kan de även springa lösa på tomten. Det är bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: Troll
·
Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
748
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
236
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp