Naturlig hästhantering

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare Olivetree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 905
O

Olivetree

Hej!
Har en ponny som är rädd för människor, väligt skygg och vänder baken till och vill inte att man ska klappa hennes 2 hästkompisar heller. Tänkte börja "behandla" henne lite på naturligt sett. Ge henne förtroende för mig och andra osv. Några tips? :)

Sv: Naturlig hästhantering

Jag förstår inte riktigt hur du menar...? Vad är naturligt? Jag skulle rekommendera dig att läsa lite böcker i hästkommunikation, där kan du säkert hitta flera bra råd. En som jag gillar är "Dansa med hästar" Av Hempfling, han är oerhört skicklig och sund i sin hästhantering.

Sv: Naturlig hästhantering

Borta henne väldigt mycket, ut och gå med henne! Umgås med bara henne. Rid inte henne för mycket i början heller. Låt hästen ge dig ledarrollen och tillit.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 343
Senast: fijja
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 721
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka