Nedladdningsproblem av IE 9

MonteRose

Trådstartare
Min dator har nu i ett par veckors tid försökt ladda ned Internet Explorer 9 varje gång jag startar datorn men det hänger sig varenda gång.
Talade lite snabbt med biträdet i butiken där jag köpte datorn och han tyckte jag skulle återställa datorn. Detta vill jag helst undvika. Någon som har upplevt samma problem och/eller har ett tips?

Sv: Nedladdningsproblem av IE 9

Aha, ja det kan jag ju testa.

Borde jag uppdatera då? Det går inte lika bra att köra åttan ett tag till?

Så installationsprogrammet för Firefox deaktiverar uppdateringar till Internet Explorer nu för tiden? Det var ju intressant att veta.

@MonteRose: Borde och borde. Smaksak än så länge. Du kan stänga av den uppdateringen annars om du känner för att vara kvar med åttan ett tag till.

Microsoft skrev:
Du kan dölja uppdateringen. På så sätt visas den inte i Windows Update om du inte väljer att återställa den. Så här döljer du en uppdatering:

1.Öppna Windows Update genom att klicka på Start-knappen . I sökrutan skriver du Update och klickar sedan på Windows Update i listan över sökresultat.

2.Gör något av följande:

•Klicka på länken som anger att viktiga uppdateringar är tillgängliga, om du vill dölja viktiga uppdateringar.

•Klicka på länken som anger att valfria uppdateringar är tillgängliga, om du vill dölja valfria uppdateringar.

3.Markera den uppdatering du vill dölja, högerklicka på den och klicka sedan på Dölj uppdatering. Gör detta för varje uppdatering du vill dölja.

4.Klicka på OK.
Källa.

Vilken version av Windows har du? Du måste ha minst VistaSP2 med alla uppdateringar eller Windows7, det kan även bero på långsamt bredband, då installasjonsprogrammet verkar ha ett minimikrav på nedladdningshastighet för att kunna installera vissa tilläg.

Om du ändå vill ha Explorer 9 kan du köpa någon PC tidning där det följer med en DVD skiva, och testa installera från den. IE brukar följa med på skivorna nämligen. Mozilla och Google Chrom följer också med, men bara som nedladdnings länk.

Tack för era svar :bow:

Jag har Windows 7 Home premium

Bredbandshastighet 2.09 Mbit/s in och 0.45 ut, Det är kanske är alldeles för långsamt?

Liknande trådar

IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: Rie
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Jag vet inte vad som tagit åt datorn min och hoppas på hjälp. Plötsligt en dag började följande meddelande dyka upp när jag startade upp...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: snurpe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka