Bukefalos 28 år!

Nerskiten toalett

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

prince77

8 åringen i familjen kom ut ur badrummet, nyduschad och fin,gick in på sitt rum och låtsades som att det regnade :angel:
2 sekunder senare gick jag in i badrummet och får se att hela jävla badrummet är nerskitet,katten står och försöker krafsa över och gömma. Första tanken var att katten var lös i magen men efter att tittat lite nogrannare ser jag ett par nerskitna kalsonger i ena hörnet.
Min fråga är, ska man bara vara tyst och torka upp skiten eller kan man kräva att man som 8 åring städar upp efter sig, i den mån man kan?
En oskyldig fråga bara.
Vi valde att inget säga och sambon fick sanera ;)
 
Sv: Nerskiten toalett

Nej, det tycker jag inte att man kan kräva. Att bajsa ner sig är fruktansvärt skämmigt. Så skämmigt att det kanske är bra om ni pratar med honom och förklarar att jorden inte går under för att han skitit på sig.
 
Sv: Nerskiten toalett

haha ja det är klart, nu valde vi att inte prata alls om det då hans bror och kompis var i närheten.
Men jag tror ändå att hade jag skitit ner hela badrummet hade jag nog försökt att gömma och städa undan så ingen märkte ;)
 
Sv: Nerskiten toalett

Hm, kanske du nästa gång du städar badrummet kan visa åttaåringen hur man gör när man städar toaletten, var borste, trasor och medel finns, så han vet och kan göra rent själv ifall han råkar smutsa ner.
 
Sv: Nerskiten toalett

Ja nog tycker jag att man som 8-åring åtminstone försökt ta reda på det så gott de går. :crazy:

Hade en liknande fast mindre incident för nån vecka sen.
Sambon hitta en bajsklick fastklämd baktill på sittringen! :eek:
Ingen av barna 7 och 9 år ville kännas vid den. :angel:
Jag tror att det var 7 åringen då hon gärna sitter och grejar med allt möjligt medans hon stítter, lutar sej framåt och vrider sej.
En lort kan lätt då hamnat uppe på ringen då om man sitter framlutand som hon gör... :smirk:

Men vi skällde inte på nån och det var sambon som tog reda på klicken.
 
Sv: Nerskiten toalett

mandalaki skrev:
Nej, det tycker jag inte att man kan kräva. Att bajsa ner sig är fruktansvärt skämmigt. Så skämmigt att det kanske är bra om ni pratar med honom och förklarar att jorden inte går under för att han skitit på sig.

Som vanligt ärt du klok som en bok. :love:
 
Sv: Nerskiten toalett

Äh, men tack!

Jag tycker bara inte att det är en städfråga. För grabben är det illa nog som det är, det ska inte behöva handla om var skurborsten och såpan finns. Och pratar man inte med honom förstärker man hans känsla av att det har hänt nåt fullständigt onämnbart :crazy:
 
Sv: Nerskiten toalett

mandalaki skrev:
Äh, men tack!

Jag tycker bara inte att det är en städfråga. För grabben är det illa nog som det är, det ska inte behöva handla om var skurborsten och såpan finns. Och pratar man inte med honom förstärker man hans känsla av att det har hänt nåt fullständigt onämnbart :crazy:

Absolut. :bow:

Är det något du är bra på Mandalaki, så är det barn! Du är dessutom bra på bajs! Kombinationen kan inte bli mer fulländad! :D ;) (obs - för er som inte känner till mandas bajstådar - nevermind - det är ett litet internskämt!)

Mandalaki, vad jag gillar dig!! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Nerskiten toalett

Håller med Mandalaki.

LItet tillägg bara: städade förut på en restaurang och var med om samma sak där (förutom att det förmodligen var en vuxen människa som gjort det och dessutom försökt spola ner kallingarna i toan...JÄTTETREVLIGT!)
Så kan inte en vuxenmännsika stå för det hur ska en åttaåring klara av det?
 
Sv: Nerskiten toalett

Har en kompis som städar hytter på stena som extra arbete (pluggar till lärare). Hytterna bebos oftast av lastbilschauförer, vuxna :crazy: . De verkar aldrig träffa I holken . Ligger ALLTID bajs på ringen, uriv på golvet. Avklippta tånaglar I sängen osv. Vidrigt :mad: .
 
Sv: Nerskiten toalett

Mandalaki kan få låna Vidars JULKLAPP - bajsboken :idea:

Jag grämer halvt ihjäl mig för att jag fick den så fint inslagen, jag vill TJUVLÄSA !!!!

Idag har Vidar ritat ett "bajspussel" i paint på min jobbdator (jag har "hjälp" ibland på jouren) så nu är vi verkligen på samma nivå :love:

santa4.gif.11302004

Rain of the Reindeer.
or
True facts of Santa.

Tim
(som hämtat sig från maginfluensan och nu tycker att bajs är roligt igen :p )
 
Sv: Nerskiten toalett

Ja det är fantastiskt hur vuxna människor beter sig när det inte är de själva som ska städa efter. Har sett det mesta, och då är detta ändå en av de "finare" restaurangerna i stan. Ingen tonårskrog...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 351
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 889
Senast: Gumman123
·
Övr. Barn Jag är så så trött. Varje dag med min 8 åring är en kamp och har varit för jämnan känns det som. Varje samtal består till 90% av att få...
Svar
18
· Visningar
3 574
Senast: Diana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp